رسانه‌های اجتماعی

December 5, 2022
13:34 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141022

آمازون احتمالاً دوباره خرید تبلیغات از توییتر را آغاز می‌کند؛ صرف سالانه 100 میلیون دلار هزینه

آمازون ظاهراً دوباره با توییتر به توافق رسیده و می‌خواهد سالانه 100 میلیون دلار برای خرید تبلیغات در این شبکه اجتماعی هزینه کند.
گزارشی تازه می‌گوید آمازون به خرید تبلیغات در توییتر ادامه خواهد داد و قصد دارد سالانه 100 میلیون دلار برای تبلیغات در این پلتفرم هزینه کند. البته گفته شده که این شرکت منتظر اعمال تغییراتی در پلتفرم تبلیغاتی توییتر است تا دوباره تبلیغاتش را نمایش دهد.
 
«زوئی شیفر»، خبرنگار وب‌سایت پلتفورمر می‌گوید آمازون آماده است تا دوباره تبلیغات خود را در توییتر آغاز کند و سالانه 100 میلیون دلار از این پلتفرم تبلیغ بخرد. البته این غول خرده‌فروشی خواستار تغییرات امنیتی کوچکی در سیستم تبلیغات توییتر شده تا کارش را شروع کند.
 
این خبر یک روز پس از آن منتشر می‌شود که ایلان ماسک گفته بود اپل دوباره نمایش کامل تبلیغات در این شبکه اجتماعی را آغاز کرده است. او در‌واقع در توییتی از همه تبلیغ‌دهندگان بابت بازگشت به توییتر سپاسگزاری کرد.
 
توییتر به همکاری آمازون و دیگر شرکت‌ها نیاز دارد
مرکز تحقیقات Media Matters پیش‌تر در گزارشی گفته بود که از زمان ورود ایلان ماسک به توییتر، حدود نیمی از 100 شریک تبلیغاتی این شرکت صرف هزینه در بخش تبلیغات را متوقف کرده‌اند. این شرکت‌ها در مجموع امسال حدود 750 میلیون دلار در تبلیغات توییتر هزینه کرده‌اند و از سال 2020 تاکنون نزدیک به 2 میلیارد دلار برای این شرکت درآمد به‌همراه داشته‌اند.
 
جنرال موتورز یکی از اولین شرکت‌هایی بود که پس از ورود ایلان ماسک اعلام کرد خرید تبلیغات در توییتر را متوقف می‌کند. این شرکت گفته بود که به زمان بیشتری برای ارزیابی شرایط این پلتفرم تحت هدایت مالک جدید آن نیاز دارد. منابع آگاه گفته بودند که جنرال موتورز نگران دسترسی رقیب آن‌ها، یعنی تسلا به اطلاعات بازاریابی این شرکت است.
 
حالا اگرچه خبر بازگشت برخی از بزرگ‌ترین خریداران تبلیغات در توییتر اتفاق خوبی است، اما منابع آگاه می‌گویند درآمد تبلیغاتی این شرکت در هفته منتهی به 20 نوامبر (29 آبان) حدود 80 درصد کمتر از انتظارات بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.