فناوری اطلاعات

December 5, 2022
17:22 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141037

نامشخص بودن زمان برگزاری بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ

اسفندماه زمان برگزاری بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ اعلام شده است؛ اما رئیس سازمان نصر تهران می‌گوید برگزاری این نمایشگاه در این دوره هنوز قطعی نیست.
لغو دوره بیست‌وششم نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) در روزهای ابتدایی آبان ۱۴۰۱، منجر به آن شد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اسفندماه را به‌عنوان زمان جایگزین برای برگزاری این رویداد انتخاب کند اما حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که این زمان قطعی نیست و ممکن است برگزاری این دوره از نمایشگاه الکامپ به سال آینده موکول شود.
 
الکامپ۲۶ تا امروز یک مرتبه به دلیل شیوع کرونا و یک مرتبه به دلیل تقارن با ایام ماه محرم لغو شده بود. انصراف تعدادی از شرکت‌ها و مخالفت پیمانکار برگزارکننده نمایشگاه با برگزاری این نمایشگاه در شرایط اجتماعی و همچنین در دورانی که محدودیت‌های اینترنت وجود داشت، علت لغو الکامپ۲۶ برای سومین مرتبه اعلام شد.
 
حالا با وجود تداوم شرایط نامطلوب و ناپایدار اینترنت به نظر می‌رسد شرایط برای برگزاری این نمایشگاه تفاوتی با گذشته نداشته باشد. حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به همین موضوع به هفته‌نامه کارنگ اعلام کرده است:
 
در حال‌ حاضر تصویر شفافی از شرایط نداریم و با توجه به این که محدودیت‌های اینترنتی هم ادامه دارد، برگزاری نمایشگاه مورد نظر و توجه اعضا نیست. البته این را هم بگویم که مشکل فقط محدودیت‌ها نیست و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همگی دست به دست هم داده‌اند تا اعضا چندان راغب به برگزاری الکامپ در سال ۱۴۰۱ نباشند.
 
او درباره علت اعلام شدن تاریخ برگزاری نمایشگاه در اسفند سال جاری نیز توضیح داده است: «وقتی تاریخ نمایشگاه الکامپ در آبان‌ماه لغو شد بحث بر سر شرایط و به خاطر محدودیت‌های اینترنتی و مشکلات به وجود آمده برای کسب‌وکارها بود و این که در این شرایط نمی‌توان نمایشگاه تخصصی در حوزه آی‌تی برگزار کرد و بهتر است زمان دیگری جایگزین شود. به همین خاطر مجموعه شرکت‌ نمایشگاه بین‌المللی در همین امسال برای تاریخ جایگزین برنامه‌ریزی کرده و در نهایت تنها تاریخ باقی مانده اسفند بوده که این زمان را برای الکامپ اعلام کرده است.»
 
بااین‌حال، برگزار شدن یا نشدن این نمایشگاه منوط به نظر اعضای سازمان نصر تهران است و هرچند به گفته اسلامی، اسفندماه بازه زمانی مناسبی برای برگزاری نمایشگاه نیست، اما اگر عامه اعضا موافق با برگزاری در این تاریخ باشند، الکامپ برگزار خواهد شد. او همچنین اعلام کرده است که اگر نظر اعضای سازمان نظام صنفی این باشد که امسال نباید نمایشگاه برگزار شود، این سازمان عذرخواهی خواهد کرد و سال آینده نمایشگاه را برگزار می‌کند.
 
بنابراین، برگزار شدن بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا لغو آن برای چهارمین دفعه وابسته به نظر اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است که این سازمان پیگیر آن خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.