تلفن همراه

گوشی

December 5, 2022
18:01 دوشنبه، 14ام آذرماه 1401
کد خبر: 141040

مشخصات دوربین شیائومی ۱۳ اولترا فاش شد

شیائومی قصد دارد طی روزهای آتی از پرچم‌داران سری ۱۳ خود رونمایی کند. البته شیائومی ۱۳ اولترا بعدا رونمایی خواهد شد اما به‌تازگی خبری در رابطه با سیستم دوربین آن منتشر شده است.
پرچم‌داران سری شیائومی ۱۳ قرار است در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار شوند. این شرکت چینی معمولا هر سال همین سیاست را در عرضه‌ی گوشی‌های قدرتمند خود در پیش می‌گیرد و چندین ماه بعد هم یک مدل اولترا را با قابلیت‌های بیشتر نظیر شارژر سریع‌تر، نمایشگر باکیفیت‌تر و البته دوربین قدرتمندتر راهی بازار می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد، امسال هم قرار نیست از قاعده مستثنی باشد.
 
سری شیائومی ۱۳ هم قرار است یک مدل اولترا داشته باشد اما طبق اطلاعاتی که به تازگی پیرامون آن‌ها منتشر شده، ظاهرا قرار نیست این محصول را به همراه دو مدل استاندارد و پرو در بازار شاهد باشیم. اما این باعث نشده افشاگران از افشای اطلاعاتی پیرامون آن دست بکشند. یکی از این افشاگران، Digital Chat Station است که به تازگی اطلاعاتی را در رابطه با دوربین شیائومی ۱۳ اولترا منتشر کرده است.
 
طبق گفته‌های او، شیائومی ۱۳ اولترا از چهار دوربین روی پنل پشتی بهره خواهد برد که نمونه‌ی اصلی، سنسور IMX989 با اندازه‌ی ۱ اینچ خواهد بود. این همان سنسوری است که در شیائومی ۱۲S اولترا به عنوان دوربین اصلی ایفای نقش می‌کند، در نتیجه به نظر می‌رسد از لحاظ سخت‌افزاری قرار نیست شاهد تغییرات یا ارتقای خاصی در نماینده‌ی مورد انتظار شیائومی باشیم. البته پیش‌تر شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد یک سری تغییراتی روی این سنسور اعمال کند تا عملکردش را بهبود ببخشد. یکی از این موارد لرزشگیر گیمبالی است که باعث می‌شود توانمندی سنسور در خنثی‌سازی لرزش‌های ناخواسته به مراتب بیشتر از حالت عادی باشد.
 
در رابطه با سایر سنسورها هنوز اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. البته گفته می‌شود سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز یا همان PDAF قرار است در هر چهار سنسور این گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین شایعه شده سنسور مدت پرواز هم قرار است در شیائومی ۱۳ اولترا حضور داشته باشد. علاوه بر این‌ها، ماژول شیائومی ۱۳ اولترا هم احتمالا شبیه به نمونه‌ی به کار رفته در شیائومی ۱۲S اولترا خواهد بود.
 
سری شیائومی ۱۳ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲، حافظه‌ی رم با فناوری LPDDR5 و حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS 4.0 رونمایی و راهی بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.