سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 9, 2022
11:10 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141099

ویندوز 11 سرانجام به ابزار داخلی برای ضبط صفحه نمایش مجهز می‌شود

نسخه جدید ابزار Snipping Tool که در دسترس آزمایش‌گنندگان نسخه بتا قرار گرفته، دارای این ویژگی است.
مایکروسافت سرانجام ابزارداخلی ضبط صفحه نمایش (اسکرین ریکورد) به ویندوز خواهد آورد. در واقع Snipping Tool در ویندوز 11 به زودی بروز خواهد شد تا از ویژگی ضبط صفحه پشتیبانی کند، به این معنی که کاربران ویندوز دیگر مجبور نیستند برای این کار از Xbox Game Bar یا ابزارهای شخص ثالث دیگر کمک بگیرند.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده، آزمایش‌کنندگان ویندوز 11 از امروز به نسخه جدید Snipping Tool دسترسی پیدا کرده‌اند و گزینه جدید آن، به کاربران امکان می‌دهد تا تمام صفحه یا حتی یک بخش انتخابی را ضبط کنند. این آپدیت بیش از چهار سال پس از ارائه اولین تجربه اسکرین شات جدید مایکروسافت برای ویندوز ارائه شده است.
 
«دیو گروچوکی»، مدیر محصول اصلی برای برنامه‌های صندوق ورودی ویندوز توضیح می‌دهد:
 
«می‌دانیم که Snipping Tool در بین جامعه اینسایدرها یک ابزار مورد علاقه است، بنابراین بسیار هیجان زده هستیم که یک ضبط کننده صفحه داخلی را به این بروزرسانی معرفی کنیم! Snipping Tool همیشه ضبط و به اشتراک‌گذاری محتوا از رایانه شما را سریع و آسان کرده است و با ویژگی داخلی ضبط صفحه، ما در حال گسترش این قابلیت‌ها به انواع بیشتری از محتوا هستیم.»
 
ابزارهای ضبط صفحه در ویندوز 11
قابلیت ضبط یک قسمت انتخابی از صفحه، برای کسانی که فقط می‌خواهند عملکرد یک برنامه را به جای کل صفحه ضبط کنند، مفید خواهد بود. هرچند برای انجام این کار ابزارهای دیگری از جمله Xbox Game Bar نیز وجود دارند که فقط در ضبط برنامه‌های جداگانه خوب عمل می‌کند، اما کنترل بسیار کمتری روی چیزی که می‌توانید ضبط کنید، در آنها وجود دارد.
 
مایکروسافت به تازگی آزمایش این قابلیت را با آزمایش‌کنندگان ویندوز 11 در کانال توسعه‌دهندگان آغاز کرده است، بنابراین احتمالاً چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید تا نسخه جدید Snipping Tool در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد. با این حال، این خبر فوق‌العاده‌ای است که ویندوز بالاخره یک ابزار داخلی ضبط کننده صفحه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.