سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 16, 2022
14:59 جمعه، 25ام آذرماه 1401
کد خبر: 141262

شکایت چین از آمریکا به دلیل ممنوعیت تراشه

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که این کشور شکایت رسمی خود را به سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل محدودیت‌های صادرات تراشه که اخیراً توسط آمریکا اعمال شده، ارائه کرده است.
به گزارش راشاتودی، وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور شکایت رسمی خود را به سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل محدودیت‌های صادرات تراشه که اخیراً توسط آمریکا اعمال شده، ارائه کرده است.
 
بر اساس این بیانیه، اقدامات واشنگتن برای کنترل صادرات تراشه آمریکا، منافع شرکت های چینی را تهدید می‌کند.
 
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: چین به عنوان راهی ضروری برای رسیدگی به نگرانی‌های ما از طریق راه‌های قانونی و دفاع از حقوق و منافع مشروع ما در چارچوب سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
 
این بیانیه در ادامه تاکید کرد که ممنوعیت واشنگتن عیله پکن ثبات زنجیره‌های تامین صنعت جهانی را تضعیف می‌کند.
 
آمریکا ممنوعیت جدیدی علیه صنعت تراشه چین اعمال کرد
وزارت بازرگانی چین در بیانیه خود گفت: ایالات متحده… از اقدامات (مرتبط با) کنترل صادرات سوء استفاده می‌کند و مانع از تجارت عادی بین المللی محصولاتی مانند تراشه می‌شود و نظم اقتصادی و تجاری بین المللی… که یک رویه معمول حمایتی تجاری است، تضعیف می‌کند.
 
وزارت بازرگانی ایالات متحده در اوایل اکتبر امسال مجموعه جدیدی از اقدامات کنترل صادرات را برای تراشه‌ها و قطعات نیمه رسانا تصویب کرد.
 
این اقدامات برای جلوگیری از دستیابی چین به فناوری پیشرفته ایالات متحده که می تواند برای اهداف نظامی استفاده شود، طراحی شده‌اند. چین بارها این اقدامات را ناعادلانه خواند و هشدار داد که ممکن است برای شرکت های آمریکایی نتیجه معکوس به همراه داشته باشد.
 
واشنگتن دریافت "درخواست مشاوره" از سوی پکن در سازمان تجارت جهانی را که اولین گام برای حل و فصل هر گونه اختلاف تجاری در داخل این سازمان است، تایید کرد.
 
آدام هاج، سخنگوی دفتر نماینده تجاری ایالات متحده، تأکید کرد که این سازمان کنترل های صادراتی مورد بحث را موضوع امنیت ملی می داند و سازمان تجارت جهانی نهاد مناسبی برای بحث در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.