امینت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 16, 2022
22:45 جمعه، 25ام آذرماه 1401
کد خبر: 141281

گروهی از قانونگذاران آمریکایی به دنبال ممنوعیت فعالیت تیک تاک در این کشور هستند!

ICTna.ir – گروهی از سیاستمداران در ایالات متحده لایحه‌ای را تنظیم کرده‌اند که اپلیکیشن رسانه اجتماعی TikTok را ممنوع می‌کند، این گروه میگویند نگران هستند که شرکت مادر تیک تاک یعنی ByteDance بتواند داده‌های آن را در اختیار حزب کمونیست چین قرار دهد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اینفورما، سناتور مارکو روبیو پیش نویس لایحه میان حزبی ای را برای ممنوعیت فعالیت TikTok در ایالات متحده معرفی کرد، با نام "جلوگیری از تهدید ملی نظارت بر اینترنت، سانسور ظالمانه و نفوذ، و یادگیری الگوریتمی توسط قانون حزب کمونیست چین"!
 
tiktok-logo-770x285 (1).jpg
 
در مورد این نظریه که TikTok و شرکت مادر آن ByteDance تهدیدی برای امنیت ملی از سوی سیاستمداران ایالات متحده و بریتانیا هستند، ابهامات و ادعاهای زیادی وجود دارد. این موضوع بر اساس این نظریه شکل گرفته که داده‌هایی که TikTok جمع‌آوری می‌کند می‌تواند در هر زمان با دولت چین به اشتراک گذاشته شود، این همان استدلالی است که برای بیرون راندن هواوی از امریکا ارائه شد.
 
اگر این لایحه اگرچه به وضوح تیک تاک را هدف قرارداده ولی اگر به تصویب برسد، «همه تراکنش‌های هر شرکت رسانه‌های اجتماعی در چین، روسیه و چندین کشور خارجی دیگر تحت تأثیر» را در آمریکا مسدود و ممنوع می‌کند.
 
این آخرین اقدامی است که نهادهای آمریکایی علیه اپلیکیشن رسانه های اجتماعی انجام داده اند. در ماه ژوئن، سه سال پس از  ابراز نگرانی ایالات متحده  در مورد TikTok، کمیسر FCC، برندن کار  ، به گوگل و اپل نامه نوشت و از آنها خواست تا برنامه TikTok را از فروشگاه های برنامه مربوطه خود حذف کنند. وی با اشاره به ترس از دسترسی کارکنان چینی شرکت مادر ByteDance به داده‌های غیرعمومی در مورد کاربران ایالات متحده، به این نتیجه رسید که «تیک‌تاک خطر امنیت ملی غیرقابل قبولی دارد».
 
نماینده روبیو در این زمینه گفت: «دولت فدرال هنوز یک اقدام معنادار برای محافظت از کاربران آمریکایی در برابر تهدید TikTok انجام نداده است. این در مورد ویدیوهای خلاقانه نیست، این در مورد برنامه ای است که هر روز اطلاعات ده ها میلیون کودک و بزرگسال آمریکایی را جمع آوری می کند. ما می دانیم که از آن برای دستکاری فیدها و تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده می شود. ما می دانیم که تیک تاک به جمهوری خلق چین اطلاعات می دهد. دیگر زمانی برای تلف کردن مذاکرات بی معنی با یک شرکت دست نشانده وجود ندارد. زمان آن فرا رسیده است که TikTok تحت کنترل پکن را برای همیشه ممنوع کنیم.
 
نماینده گالاگر هم در این خصوص افزود: «TikTok یک فنتانیل دیجیتالی است که آمریکایی‌ها را معتاد می‌کند، مجموعه‌ای از داده‌های آنها را جمع‌آوری می‌کند و اخبار آنها را سانسور می‌کند. این اپ یک شرکت رسانه ای قدرتمندتر است که متعلق به ByteDance است، که در نهایت به حزب کمونیست چین یعنی بزرگترین دشمن آمریکا، گزارش می دهد. اجازه دادن به این اپلیکیشن برای ادامه فعالیت در ایالات متحده مانند اجازه دادن به اتحاد جماهیر شوروی برای خرید نیویورک تایمز، واشنگتن پست و شبکه های پخش عمده در طول جنگ سرد است. هیچ کشوری که حتی گذرا به امنیت خود علاقه داشته باشد اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد، به همین دلیل زمان آن است که TikTok و سایر برنامه های کنترل شده توسط حزب کمونیست چین را قبل از اینکه خیلی دیر شود ممنوع کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.