اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2022
10:25 پنجشنبه، 1ام دیماه 1401
کد خبر: 141448

رکورد بالاترین ترافیک گوگل در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ شکسته شد

مدیرعامل گوگل اعلام کرد ترافیک این موتور جست و جو، روز برگزاری فینال جام جهانی فیفا در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۲، رکوردهای قبلی که در زمان برگزاری این مسابقات داشت را شکست.
 
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل یک روز پس از برگزاری فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، در توییتی اعلام کرد: موتور جست و جوی گوگل، رکورد بالاترین ترافیکی که در ۲۵ سال گذشته در زمان برگزاری فینال جام جهانی فیفا داشت را شکست. انگار که کل دنیا در حال جست و جوی یک موضوع بودند.
 
این شرکت اینترنتی، پیش از برگزاری این بازی، قابلیتهای جدیدی برای کمک به تحکیم موقعیت خود به عنوان منبع جدیدترین اطلاعات عرضه کرده بود. پیدا کردن فهرستی از مسابقه های آینده و اطلاعات مربوط به آنها، راحت تر شده بود و کاربران تلفن همراه می توانستند اعلانها را برای هر تعداد کشور شرکت کننده در این مسابقات که می خواهند، سفارشی کنند.
 
گوگل تنها شرکتی نبود که شاهد حجم بالای ترافیک در زمان فینال جام جهانی فیفا بود. ایلان ماسک مدیرعامل توییتر، در توئیتی اعلام کرد پس از گل فرانسه، رکورد ۲۴۴۰۰ توییت در ثانیه در این پلتفرم ارسال شد.
 
طبق مقاله وبلاگ توییتر، هشتگ جام جهانی ۲۰۲۲ (WC۲۰۲۲)، ۱۴۷ میلیارد بار دیده شد که بالاتر از آمار جام جهانی سال ۲۰۱۸ و بیش از دو برابر آمار بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود.
 
بر اساس توییتهایی که در هر دقیقه ارسال شدند، دو بازی بسیار محبوب، بازی آرژانتین در برابر فرانسه و کرواسی در برابر برزیل بود که در میان پنج بازی محبوب برتر قرار گرفتند. و لیونل مسی، بازیکنی بود که بیشترین صحبتها در این پلتفرم شبکه اجتماعی درباره او بود.
 
پیچای و ماسک تنها مدیران فناوری نیستند که هیجان خود را در طول بازی فینال ابراز کردند. تیم کوک، مدیر عامل اپل هم در توییتر، این بازی را یکی از فوق العاده ترین بازیهایی که تاکنون دیده است، توصیف کرد.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، مهیا شدن گوگل و توییتر برای پاسخگویی به نیازهای علاقه مندان بازیهای جام جهانی، بدون شک به این پلتفرمها کمک کرد یکی از پلتفرمهای برتر برای رویدادهای جهانی مانند جام جهانی فیفا بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.