تلفن همراه

فناوری

December 23, 2022
10:42 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141478

مدیاتک بار دیگر پیشتاز بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند شد

براساس جدیدترین آمارها، مدیاتک باز هم موفق شد عنوان برترین سازنده‌ی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را به‌خود اختصاص دهد.
رقابت بسیار زیادی در بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند وجود دارد و شرکت‌ها تلاش می‌کنند ازنظر عملکرد و سهم بازار، نسبت به رقبای خود پیشی بگیرند. کوالکام و اپل درحال‌حاضر ازنظر قدرت پردازشی تراشه‌ها، پیشتاز هستند اما داده‌های شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت (CounterPoint) نشان می‌دهد مدیاتک در بخش پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند (AP) همچنان بیشترین سهم بازار را دراختیار دارد.
 
مدیاتک به‌لطف موفقیت Dimensity 9200 خود در بخش تراشه‌های رده‌بالا و همکاری با شرکت‌های بزرگ چینی مثل اوپو و ویوو، موفق شد در سه‌ماهه‌ی اخیر سهم بازار ثابت خود را در محدوده‌ی ۳۵ تا ۴۰ درصد حفظ کند. بااین‌حال، انتظار داریم روند رشد این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ به‌دلایل متعدد ازجمله کاهش سفارش تولیدکنندگان بزرگ چینی گوشی‌های هوشمند، تعدیل‌ موجودی مشتریان، شرایط اقتصاد کلان جهان و بازار ضعیف چین، کندتر شود.
نمودار مقایسه میزان عرضه تراشه‌های گوشی‌های هوشمند شرکت‌های مختلف
کوالکام با سهم ۲۷ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ و سهم ۳۱ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ موفق شده است بخش بیشتری از این بازار را به‌خود اختصاص دهد. تراشه‌های رده‌بالای سری اسنپدراگون توجهات زیادی را به‌خود جلب کردند و ازطرفی اخیراً شاهد اعلام همکاری کوالکام با سامسونگ بودیم که براساس آن، تراشه‌ساز اهل سن‌دیگو وظیفه‌ی تولید پردازنده‌های سری گلکسی S23 برعهده خواهد داشت. بااین‌حال، انتظار می‌رود سهم بازار کوالکام در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ به‌دلایلی مثل رکود در اقتصاد جهانی، کاهش خرید محصولات الکترونیکی مصرفی و تقاضای ضعیف تولیدکنندگان چینی کاهش یابد.
 
به‌نوشته‌ی Gizmochina، سهم اپل در بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ و سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ افزایش درخورتوجهی داشت که دلیل اصلی آن، عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو بود؛ دستگاهی که به سیستم-روی-چیپ A16 Bionic مجهز شده است. مدل‌های پرو جدیدترین آیفون‌های پرچم‌دار غول فناوری مستقر در کوپرتینو، عملکرد بسیار خوبی داشتند.
tyl.PNG
سهم بازار جهانی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند (سه ماهه دوم ۲۰۲۱ – سه ماهه سوم ۲۰۲۲)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.