تحلیل بازار

تلفن همراه

December 23, 2022
14:29 جمعه، 2ام دیماه 1401
کد خبر: 141486

درآمد گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده است

سامسونگ در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ کاهش ۴ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرد.
 
امسال سال بسیار سختی برای بخش فناوری، به‌خصوص بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. عواملی مانند اخراج‌های گسترده کارکنان و رکود اقتصادی در مناطق مختلف جهان باعث شده است تا مردم به‌جای خرید گوشی‌های جدید، به گوشی‌های فعلی خود وفادار بمانند. تاثیر این موضوع را می‌توان در آمار درآمد جهانی گوشی برای سال ۲۰۲۲ مشاهده کرد.
 
براساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با کاهش ۳ درصدی روبه‌رو شده است؛ درحالی‌که بازار گوشی‌های هوشمند نیز شاهد کاهش ۱۲ درصدی عرضه گوشی برای این سه ماهه بوده است. این کاهش می‌توانست بدتر باشد؛ اما به لطف سری آیفون ۱۴ اپل که در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد درآمد ۱۰ درصدی و میانگین قیمت فروش ۷ درصدی بود، از آن جلوگیری شد. رشد اپل به افزایش کلی میانگین قیمت فروش جهانی گوشی کمک کرده است.
 
سامسونگ به‌عنوان رقیب اپل و دومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند از نظر درآمد، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش ۴ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.
 
با‌این‌حال، غول فناوری کره‌ای علی‌رغم دو برابر‌شدن فروش گلکسی زد فلیپ و سری گلکسی زد فولد و رسیدن به رشد ۲۷ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند 5G خود، توانست در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ میانگین افزایش قیمت فروش متوسط ۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کند.
 
همان‌طور که در گزارش کانترپوینت اشاره شده است، کاهش میانگین قیمت فروش می‌تواند نتیجه‌ی تغییر رویکرد این شرکت به سمت سری موفق‌تر اس ۲۲ و گوشی‌های هوشمند تاشدنی در سال ۲۰۲۳ باشد.
در مورد برندهای چینی، اوپو شاهد کاهش متوسط قیمت فروش ۵ درصدی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ و کاهش درآمد ۲۷ درصدی نسب به مدت مشابه سال قبل بود. ازطرفی‌دیگر، شیائومی به‌لطف گوشی‌های پایین‌رده و متوسط خود توانسته درآمدش را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش دهد.
 
درآمد گوشی‌های هوشمند 5G به بالاترین حد خود، یعنی ۸۰ میلیارد دلار رسید که ۸۰ درصد از درآمد جهانی گوشی‌ها را تشکیل می‌دهد. درآمد گوشی‌های LTE با کاهش ۱۰ درصدی به ۱۹ میلیارد دلار رسید. به‌طور‌کلی، اپل انتقال از 4G به 5G را رهبری کرد و بیش از ۹۵ درصد از گوشی‌های آن از 5G پشتیبانی می‌کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.