فناوری اطلاعات

December 26, 2022
13:14 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141627

هواوی مجوز برخی پتنت‌های خود را برای خودروسازان بزرگ ازجمله مرسدس‌بنز صادر کرده است

هواوی پایگاه بزرگی از پتنت‌های مرتبط با خودرو دراختیار دارد که مجوز استفاده از آن‌ها را به شرکت‌هایی مثل مرسدس‌بنز و آئودی و پورشه فروخته است.
هواوی در سه‌ سال گذشته تلاش زیادی برای بهبود واحد خودروهای هوشمندش انجام داده است. گفته می‌شود این شرکت مجوز استفاده از فناوری‌های مرتبط با خودرو خود را برای شرکت‌های برتر بازار ازجمله مرسدس‌بنز، آئودی، بی‌ام‌و و پورشته صادر کرده است.
 
به‌گزارش HuaweiCentral، موافقت‌نامه‌های مربوط به مجوز پتنت‌های هواوی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد فناوری‌‌های این شرکت در حوزه‌ی خودروهای هوشمند درحال‌حاضر هر سال در ۱۵ میلیون دستگاه خودرو از ۷۰ میلیون دستگاه خودرو تولید‌شده در سرتاسر جهان استفاده شده است.
 
علاوه‌بر خودروسازان آلمانی، هواوی نیز قراردادهایی با سوبارو ژاپن، رنو فرانسه، لامبورگینی و بنتلی امضا کرده است. جدیدترین خبرهای مرتبط با گواهی‌های حق‌ اختراع هواوی در حوزه‌ی خودروسازی پس‌از‌آن منتشر شد که این شرکت قرارداد چندساله‌ی مجوز متقابل را با برندهای پیشرو صنعت و رقبای دیگری ازجمله سامسونگ و اوپو نوکیا امضا کرد.
 
قهرمان ثبت اختراع
هواوی در مواجهه با تحریم‌های ایالات‌ متحده، از پتنت‌ها و قابلیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ی خود برای کسب سود و سرمایه‌گذاری مجدد به‌منظور انجام تحقیقات بیشتر استفاده می‌کند. قراردادهای مجوز ثبت اختراع به هواوی امکان می‌دهد تا برای درآمدزایی بیشتر نه‌تنها با برندهای چینی، بلکه با شرکت‌های خارجی نیز همکاری کند.
 
آلن فن، رئیس جهانی بخش مالکیت معنوی هواوی گفت:
 
ما با شرکت‌های آمریکایی درزمینه‌ی معاملات مجوز متقابل همکاری می‌کنیم.
– آلن فن
 
 
 
آلن همچنین اظهار کرد که شرکت متبوعش در سال ۲۰۲۲ بیش‌ از ۲۰ قرارداد مجوز ثبت‌ اختراع جدید یا تمدیدشده امضا کرده است. این قرارداد شامل فناوری‌های گوشی‌های هوشمند، وسایل نقلیه‌ی هوشمند، شبکه‌ها و اینترنت اشیاء می‌شود. هواوی در حوزه‌ی فناوری‌های بی‌سیم پیشرفته‌ی صنعت خودروسازی با بیش‌ از ۱۵ شرکت پیشرو همکاری کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.