تلفن همراه

گوشی

December 27, 2022
10:45 سه شنبه، 6ام دیماه 1401
کد خبر: 141661

مشکل نمایشگر آیفون 14 پرو مکس با آپدیت نرم‌افزاری درایورها حل می‌شود

به‌دنبال گزارش برخی از کاربران درباره وجود مشکلی عجیب در آیفون 14 پرو مکس که موجب نمایش خطوط افقی در نمایشگر این گوشی می‌شود، اپل مدعی شد با بررسی‌هایی که انجام داده است، این ایراد ارتباطی با سخت‌افزار پرچمدار جدید آن‌ها ندارد و از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابل‌حل خواهد بود.
 
کاربران ردیت در گزارش‌های متعددی اعلام کرده‌اند که وقتی صفحه گوشی خود را روشن می‌کنند، گاهی اوقات روی نمایشگر خطوط افقی می‌بینند. تعداد این خطوط ثابت نیست و خوشبختانه اعلام شده که مشکلی در سخت‌افزار شناسایی نشده است.
 
اینکه مشکل مربوطه چه زمانی برطرف خواهد شد، دقیقاً مشخص نیست، اما یکی از نیروهای پشتیبانی اپل اعلام کرده است: «از این ایراد باخبریم و این مشکل به درایورها برمی‌گردد. مسئله قطعاً یک مشکل نرم‌افزاری است و به‌زودی آپدیتی منتشر خواهد شد.»
مشکل نمایشگر آیفون 14 پرو مکس چیست؟
یکی از کاربران ردیت به نام 1LastOutlaw درباره این مشکل گفته بود: «متوجه شدم که وقتی صفحه گوشی را روشن می‌کنم، خطوطی به‌صورت افقی روی صفحه ظاهر می‌شوند. این اتفاق به‌طور تصادفی رخ می‌دهد و با هر بار روشن‌کردن صفحه شاهد آن نیستم. گاهی اوقات فقط یک خط وجود دارد، گاهی اوقات چندتا. گوشی را نزد اپل بردم و آن‌ها آزمایش‌هایی روی دستگاه انجام دادند و همه‌چیز بدون مشکل بود. تکنسین اپل به من گفت سخت‌افزار مشکلی ندارد و ایراد باید از نرم‌افزار باشد.»
 
با‌این‌حال، حتی در صورت انجام ریست فکتوری و آپدیت به iOS 16.2 این مشکل پابرجا می‌ماند. نکته جالب اینجاست که همه کاربرانی که از وجود این مشکل خبر داده‌اند، می‌گویند دستگاه خود را در ماه دسامبر تهیه کرده‌اند. به‌علاوه، به‌نظر نمی‌رسد که این مشکل در سایر مدل‌های سری آیفون 14 وجود داشته باشد و فقط در مدل پرو مکس دیده شده است.
 
اپل امسال عرضه بدون دردسری را برای سری آیفون 14 تجربه نکرده است. کاربران این خانواده با مشکلات مختلفی مثل لرزش دوربین 14 پرو روبه‌رو بوده‌اند و ظاهراً این مشکلات تمامی ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.