تلفن همراه

گوشی

December 31, 2022
13:52 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141768

هواوی با دورزدن تحریم‌ها، گوشی‌های 5G خود را به بازارهای اروپایی می‌آورد

هواوی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند گوشی‌های 5G عرضه کند؛ ولی با همکاری شرکت WIKO‌، با نام تجاری خودش گوشی WIKO 5G را معرفی کرده است.
ویکو، تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند فرانسوی، رسماً مجوز استفاده از گوشی هوشمند ساخت هواوی را دریافت کرده است. ازآن‌جاکه هواوی به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی ایالات متحده نمی‌تواند گوشی‌های 5G را بفروشد، این شرکت برای فروش گوشی‌های 5G خود با WIKO شریک شده است.
 
به‌گزارش گیزموچاینا، این برند رسماً Nova 9 SE 5G هواوی را با نام و نشان تجاری خودش، یعنی WIKO 5G، عرضه کرده است. این گوشی درواقع همان گوشی هوشمند نوا ۹ اس‌ای ولی با نام تجاری و بازاریابی متفاوت است.
 
صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی IPS LCD در گوشی هوشمند WIKO 5G از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۷۰ هرتز، حداکثر ۱۶٫۷ میلیون رنگ و وضوح +FHD پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی این پنل 378PPI و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی آن ۹۴٫۸۵ درصد است.
 
قدرت سخت‌افزاری WIKO 5G را تراشه‌ی Snapdragon 695 5G کوالکام با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619 تأمین می‌کند. نکته‌ی جالب اینکه ویکو 5G اولین گوشی با اکوسیستم نرم‌افزاری HarmonoyOS Connect است که سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی را اجرا می‌کند.
در پنل پشتی، ویکو 5G از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 سامسونگ، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ میزبانی می‌کند. در پنل جلویی این گوشی نیز، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون حفره‌ای در مرکز تعبیه شده است. این گوشی هوشمند از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۶۶ وات بهره می‌برد. این شرکت می‌گوید که ویکو 5G در ۱۵ دقیقه از ۰ به ۶۰ درصد شارژ می‌شود و در ۳۵ دقیقه نیز شارژ آن از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد.
 
درباره‌ی ابعاد آن باید بگوییم که این گوشی ۱۶۴٫۶۴ میلی‌متر ارتفاع و ۷۵٫۵۵ میلی‌متر عرض و ۷٫۹۴ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن کلی‌اش به ۱۹۱ گرم می‌رسد. با‌توجه‌به قیمت و انواع مختلف، گوشی Wiko 5G در دو نوع کانفیگ عرضه می‌شود: یکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی.
 
مدل ۱۲۸ گیگابایتی ویکو 5G با قیمت ۱,۹۹۹ یوان (۲۸۷ دلار) و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۲,۱۹۹ یوان (حدود ۳۱۵ دلار) و در دو رنگ نقره‌ای و مشکی فروخته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.