تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

January 1, 2023
19:07 یکشنبه، 11ام دیماه 1401
کد خبر: 141842

پس از اتحادیه اروپا، هند نیز استفاده از USB-C را در موبایل‌ها اجباری می‌کند

به‌موجب این قانون، تولیدکنندگان و شرکت‌های فناوری هند تا مارس 2025 فرصت دارند که در دستگاه‌های خود از USB Type-C استفاده کنند.
به‌دنبال اتحادیه اروپا، اکنون دولت هند نیز مقرراتی را تصویب کرده است که استفاده از شارژرهای USB-C را برای همه گوشی‌ها الزامی می‌کند. بنابراین شرکت‌های فناوری این کشور تا مارس سال 2025 فرصت دارند تا از USB Type-C به‌عنوان درگاه شارژ استاندارد همه محصولات الکترونیکی خود استفاده کنند.
 
اداره استانداردهای هند (BIS) که توسط دولت هند‌ اداره می‌شود، پس از مشورت با سهامداران صنعت در مورد استانداردها، محدودیت‌های زنجیره تأمین جهانی و در دسترس بودن محصول، این خبر را اعلام کرد. «روهیت کومار سینگ»، دبیر وزارت امور مصرف‌کنندگان هند‌ گفت:
 
«BIS استانداردهایی را برای شارژرهای Type-C اعلام کرده است و دولت دو نوع رایج درگاه شارژ برای موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی ارائه خواهد کرد.»
 
او ادامه می‌دهد:
 
«اتفاق‌نظر گسترده‌ای بین صنعت و دولت وجود دارد که استفاده از پورت‌های شارژ USB نوع C را می‌توان شش ماه پس از ارائه استانداردهای اتحادیه اروپا برای درگاه‌های شارژ USB در سال 2024 اجباری کرد؛ زیرا با این امر تولید‌کنندگان الکترونیک یک زنجیره تأمین یکپارچه جهانی خواهند داشت.»
 
همه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و شرکت‌های فناوری هند باید تا مارس 2025 و سه ماه پس از ضرب‌الاجل در اتحادیه اروپا، از پورت USB Type-C به‌عنوان درگاه شارژ استاندارد محصولات الکترونیکی خود استفاده کنند. با‌این‌حال، برخی از دستگاه‌هایی که هیچ کاربرد علمی برای USB Type-C ندارند، از دستور مستثنی خواهند شد.
 
اهداف قانون جدید هند برای استفاده از پورت USB Type-C
وزارت امور مصرف‌کنندگان گفت که هدف از این قانون جدید کاهش تعداد شارژرهای موجود در هر خانوار و در‌نتیجه به‌حداقل‌رساندن میزان زباله‌های الکترونیکی تولید‌شده است. علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود که این حرکت گامی به‌سوی ابتکار LiFE (سبک زندگی برای محیط‌زیست) «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند است که هدف آن ایجاد انگیزه در مردم سراسر جهان، برای «استفاده آگاهانه و عمدی» به‌جای «مصرف آگاهانه و بیهوده» است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.