سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2023
13:23 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 141996

این شارژرهای دوستدار محیط‌زیست از ۷۵ درصد پلاستیک‌ بازیافتی ساخته شده‌اند

بلکین در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد در ساخت محبوب‌ترین شارژرهای خود از مواد اولیه استفاده می‌کند که تا ۷۵ درصد از پلاستیک‌های بازیافتی تشکیل شده است.
بلکین در نمایشگاه CES 2023 از تغییرات اساسی محبوب‌ترین شارژرهای خود خبر داد. پس از دو سال کار، این شرکت کشف کرده است که چگونه می‌تواند تا ۷۵ درصد از پلاستیک‌های بازیافتی را برای پرفروش‌ترین محصولات خود استفاده کند.
 
بلکین این خبر را در بیانیه‌ی مطبوعاتی همراه با نمایش محصولات جدید در CES به‌اشتراک گذاشت:
 
بلکین، یکی از رهبران جهانی لوازم الکترونیکی مصرفی، پس از دو سال توسعه، امروز متریال جدیدی برای پرفروش‌ترین محصولات موبایل خود معرفی می‌کند. چندین نمونه از محبوب‌ترین شارژرهای بی‌سیم، پاوربانک‌ها، شارژرهای دیواری و شارژهای خودروی بلکین، متریال به‌روز‌شده‌ای را دریافت خواهند کرد که از ۷۳ تا ۷۵ درصد پلاستیک‌های بازیافتی (PCR) تشکیل شده‌ است. این انتقال از ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و حدود ۷,۰۰۰ تن در انتشار کربن صرفه‌جویی می‌کند و انتشار CO2 را تا ۶۷ درصد کاهش می‌دهد.
بلکین از قصد پلاستیک بازیافتی پس از مصرف (PCR) را انتخاب کرده است؛ زیرا می‌خواست به آن‌ها جان دوباره‌ای بدهد و با کاهش وابستگی به پلاستیک‌های بکر گام‌های معناداری در این راستا بردارد.
 
در‌ادامه، فهرست اولین محصولات بلکین را مشاهده می‌کنید که با متریال جدید در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند:
 
BOOST↑CHARGE™ Magnetic Wireless Car Charger 10W
BOOST↑CHARGE™ USB-C PD 3.0 PPS Wall Charger 25W
BOOST↑CHARGE™ Dual USB-C PD Wall Charger 40W
BOOST↑CHARGE™ PRO 4-Port GaN Charger 108W
BOOST↑CHARGE™ PRO Dual USB-C® GaN Wall Charger with PPS 45W
BOOST↑CHARGE™ PRO Dual USB-C® GaN Wall Charger with PPS 65W
گفته می‌شود از دیدگاه زیبایی‌شناسی و کیفیت و مهندسی، تفاوت کمی بین محصولات بلکین موجود و نمونه‌های ساخته‌شده از PCR وجود خواهد داشت. این محصولات جدید با تگ‌هایی مانند «ساخته‌شده با محصولات پلاستیکی بازیافتی» یا «بسته‌بندی ۱۰۰ درصد بدون پلاستیک» در وب‌سایت به‌نمایش در‌خواهند آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.