تلفن همراه

سیستم‌عامل

January 9, 2023
11:58 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142133

گوگل امکان پخش یکپارچه موسیقی در دستگاه‌های صوتی را به اندروید ۱۳ اضافه می‌کند

ویژگی جدید اندروید به شما اجازه می‌دهد هنگام گوش‌دادن به موسیقی به‌راحتی بین دستگاه‌های صوتی مختلف جابه‌جا شوید.
گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای اندروید ۱۳ آماده کرده است که هنگام گوش‌دادن به موسیقی، امکان جابه‌جایی آسان‌تر بین دستگاه‌های صوتی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب هنگام گوش دادن به آهنگ موردعلاقه‌ی خود، با توجه به نزدیکی شما به دستگاه‌های صوتی مختلف، ادامه موسیقی در آن‌ها پخش خواهد شد. درواقع غول جست‌وجوی اینترنت امکان پخش موسیقی یکپارچه بین گوشی‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند، هدفون، تلویزیون، خودرو و موارد دیگر را فراهم کرده است.
 
ویژگی جدید صوتی اندروید ۱۳ از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) استفاده می‌کند که گوگل آن را سال گذشته منتشر کرد. این فناوری از بلوتوث کم‌مصرف، وای‌فای بهره می‌برد تا تشخیص دهد کدام دستگاه‌های صوتی ازنظر فیزیکی به کاربر نزدیک‌تر هستند و سپس مشخص می‌کند شاید کاربر بخواهد براساس فعالیت کنونی خود، موسیقی را از دستگاه دیگری پخش کند. به‌عنوان مثال، تغییر پخش صدا درصورت پاسخ‌دادن به تماس از یک بلندگوی بلوتوث به گوشی شما بر می‌گردد.
 
به گزارش ورج، ویژگی Uninterrupted Listening شباهت‌هایی با روش جابه‌جایی خودکار صوت بین محصولات اپل دارد. ساندیپ چیووکولا، مدیر محصول اندروید در یک پست وبلاگی اعلام کرد گوگل با همکاری اسپاتیفای و یوتیوب موزیک سعی‌ دارد روی ویژگی‌های اعلان‌ها کار کند. این شرکت قابلیت‌هایی مثل Fast Pair، NearbySHare و کروم‌کست را به SDK اضافه کرده است تا بتوان آسان‌تر از چندین دستگاه استفاده کرد.
 
گوگل همچنین با اسپاتیفای وارد همکاری شده است تا پشتیبانی از Spotify Connect را به ابزار جابه‌جایی رسانه‌ی اندروید ۱۳ اضافه کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد هنگام پخش موسیقی در پلتفرم اسپاتیفای، راحت‌تر بین گوشی، تبلت، بلندگو، تلویزیون و سایر دستگاه‌های سازگار با Spotyfy Connect جابه‌جا شوند. گوگل هنوز جزئیاتی درمورد تاریخ انتشار این ویژگی‌ها ارائه نداده است اما انتظار داریم در سال جاری دردسترس قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.