تلفن همراه

گوشی

January 10, 2023
17:23 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142206

گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً با جایگاه قلم S-Pen و باتری بزرگ‌تر عرضه خواهد شد

شایعات نشان می‌دهند ضخامت و وزن گلکسی زد فولد ۵ درمقایسه‌با مدل کنونی این دستگاه افزایش خواهد یافت.
 
تصویر فاش‌شده از دعوت‌نامه‌ی رویداد سری گلکسی S23، تاریخ معرفی این پرچم‌داران را مشخص کرد. رویداد یادشده قرار است که ۱ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) برگزار شود. با تأیید عرضه‌ی این گوشی‌ها، اکنون شایعات و گزارش‌های بیشتری درباره‌ی نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵، دردسترس قرار گرفته است.
 
در میان شایعات اخیر، یکی از گزارش‌ها به موضوع جالبی اشاره می‌کند: گلکسی زد فولد ۵ درمقایسه‌با نسل قبلی این محصول ضخامت بیشتری خواهد داشت و وزنش نیز افزایش خواهد یافت. اگرچه این خبر در ابتدا کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد، سامسونگ احتمالاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تغییر دارد و شاید پرچم‌دار تاشو بعدی این شرکت جایگاهی برای قلم S-Pen داشته باشد و به باتری بزرگ‌تری نیز مجهز شود.
 
گلکسی زد فولد ۴ نیز از قلم پشتیبانی می‌کند؛ اما جایگاهی برای قراردادن S-Pen روی آن تعبیه نشده است. این موضوع باعث شد افرادی که برای انجام کارهای مختلف از قلم سامسونگ استفاده می‌کنند، آن را با روش‌های دیگر به‌همراه زد فولد ۴ خود حمل کنند.
 
علاوه‌براین، انتظار می‌رود زد فولد ۵ سامسونگ سنگین‌تر از مدل کنونی این دستگاه تاشو باشد. شاید این افزایش وزن نیز حاکی از افزایش ظرفیت باتری باشد. چنین تغییری حرکتی جسورانه خواهد بود؛ زیرا در این‌صورت زد فولد ۵ می‌تواند ازنظر شارژدهی بهتر با اوپو Find N2 رقابت کند.
 
بااین‌حال، احتمال دارد افزایش وزن گلکسی زد فولد ۵ نشان‌دهنده‌ی استفاده از دوربین‌های ارتقایافته باشد. این یعنی شاید گوشی تاشو پرچم‌دار بعدی سامسونگ با دوربین اصلی جدید و بزرگ‌تر عرضه شود.
 
قبلاً شایعاتی درباره‌ی مشخصات احتمالی دوربین سلفی گلکسی زد فولد ۵ منتشر شده است. این گزارش‌ها ادعا می‌کنند سامسونگ قصد دارد به‌جای دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، از دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند و بدین‌ترتیب، گوشی مذکور ازنظر عملکرد دوربین سلفی نیز می‌تواند با اوپو Find N2 بهتر رقابت کند.
 
درحال‌حاضر، عملکرد مجموعه‌دوربین‌ اوپو Find N2 درمقایسه‌با گلکسی زد فولد ۴ بهتر است. درمقابل، انتظار می‌رود گوگل تقریباً هم‌زمان با رویداد معرفی زد فولد ۵ سامسونگ، اولین گوشی تاشو خود را رونمایی کند.
 
گوشی‌های سری پیکسل گوگل به کیفیت چشمگیر دوربین‌هایشان مشهور هستند و سامسونگ با استفاده از دوربین‌های جدید و ارتقایافته در گلکسی زد فولد ۵، می‌تواند رقابت خود را با پیکسل فولد وارد مرحله‌ی جدیدی کند.
 
به‌گزارش Gizmodo، گلکسی زد فولد ۵ به تراشه‌ی چهار‌نانومتری کوالکام مجهز خواهد شد. طبق گزارش‌ها، این پردازنده Snapdragon 985 5G نام خواهد داشت که البته با شیوه‌ی نام‌گذاری تراشه‌های پرچم‌دار کنونی کوالکام مطابقت ندارد.
 
انتظار می‌رود پرچم‌دار تاشو بعدی سامسونگ از نسخه‌ی اورکلاک Snapdragon 8 Gen 2 استفاده کند؛ زیرا این شرکت قصد دارد سری گلکسی S23 را نیز با همین سیستم-روی-چیپ روانه‌ی بازار کند. بدین‌ترتیب، ظاهراً Snapdragon 985 5G به نسخه‌ی آزمایشی Snapdragon 8 Gen 2 اشاره می‌کند.
 
علاوه‌براین، گفته می‌شود چین‌خوردگی وسط نمایشگر تاشو گلکسی زد فولد ۵ کمتر از نسل کنونی این محصول خواهد بود. اگر سامسونگ بتواند محصول تاشو پرچم‌دار بعدی خود را به نمایشگری مجهز کند که اثر تاخوردگی وسط آن کمتر از اوپو Find N2 باشد، قطعاً توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
 
باید توجه کنیم که این اطلاعات صرفاً درحد گزارش‌های اولیه و شایعات هستند؛ بنابراین، احتمال دارد گلکسی زد فولد ۵ درنهایت با مشخصاتی متفاوت عرضه شود. به‌هرحال، انتظار می‌رود پس از معرفی سری گلکسی S23، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از گوشی‌های تاشو آینده‌ی غول فناوری کره‌ای دردسترس قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.