فناوری اطلاعات

January 14, 2023
17:54 شنبه، 24ام دیماه 1401
کد خبر: 142303

هوش مصنوعی ۹۰ درصد محتوای آنلاین را تولید می کند

یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی معتقد است «هوش مصنوعی مولد» مانند ChatGPT درآینده شیوه توسعه محتوای دیجیتال را به طور کامل دگرگون و تا ۲۰۲۵ میلادی ۹۰ درصد محتوای آنلاین را تولید می کند.
 
به گزارش یاهو فایننس،ChatGPT یک چت بات است که توسط شرکت OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی راه اندازی شد. این ربات بر روی مدل های زبان خانواده GPT-3 OpenAI ساخته شده است.
 
نینا شیک یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی در این باره می گوید: تصور می کنم تا ۲۰۲۵ میلادی حدود ۹۰ درصد محتوای آنلاین با هوش مصنوعی تولید شود. این فناوری رشد سریعی دارد. من معتقدم بیشتر محتوای دیجیتال در آینده به وسیله هوش مصنوعی تولید شود. به عنوان مثال ChatGPT را در نظر بگیرید. البته انبوهی از پلتفرم ها و اپلیکیشن های مشابه دیگر نیز در حال توسعه هستند.
 
افزایش توجه به ChatGPT به بحث و گمانه زنی های وسیعی درباره هوش مصنوعی و به خصوص هوش مصنوعی مولد و نقش گسترده آن در جهان منجر شده است.
 
شیک در این باره می گوید: کاری که هوش مصنوعی مولد انجام می دهد در حقیقت تولید محتوا و محصول جدید است. حال آنکه تاکنون تصور می شد این قابلیت فقط مختص هوش و خلاقیت انسان است. هوش مصنوعی مولد می تواند در سراسر رسانه ها محتوای مانند متن، ویدئو، صوت و تصویر را تولید کند و جالب آنکه هر واسطه دیجیتالی را می توان با هوش مصنوعی مولد فعال کرد. بنابراین من تصور می کنم ارزش Open AI در آینده بیشتر می شود و همزمان در ۲۰۲۳ میلادی شاهد تعداد بیشتری از شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی مولدی خواهیم بود که در بسیاری صنایع کاربرد دارند.
 
او در ادامه افزود: این پدیده واقعاً نوین است زیرا کاربردهای هوش مصنوعی مولد اخیراً و از ۲۴ تا۶ ماه گذشته توجهات را جلب کرده اند.
 
شیک معتقد است فضای هوش مصنوعی مولد در سال آینده میلادی رقابتی تر می شود و شرکت های بزرگی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)،مایکروسافت و اپل نیز فعالیت های متعددی در این فضا انجام دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.