تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 15, 2023
14:18 یکشنبه، 25ام دیماه 1401
کد خبر: 142320

تجهیز ارتش آمریکا به عینک‌های واقعیت افزوده منتفی شد

در حالی که قرار بود ارتش ایالات متحده به عینک‌های واقعیت افزوده هولولنز(HoloLens) ساخته شرکت مایکروسافت تجهیز شود، کنگره آمریکا درخواست بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری برای این امر را رد کرد.
 
به گزارش بلومبرگ، کنگره آمریکا درخواست ارتش این کشور را برای تامین بودجه به منظور خرید عینک‌های واقعیت افزوده هولولنز از شرکت مایکروسافت را رد کرده است.
 
بنا بر گزارش‌ها، ارتش آمریکا برای خرید حدود ۶۹۰۰ هدست هولولنز مایکروسافت، ۴۰۰ میلیون دلار درخواست کرده بود.
 
گفته می‌شود که این درخواست به این دلیل رد شده است که آزمایش‌های میدانی نشان داده که این عینک‌ها موجب «اختلالات فیزیکی مؤثر» مانند سردرد و حالت تهوع در سربازان می‌شوند.
 
ممکن است یک مدل عینک جدید در راه باشد
دیوید پترسون، سخنگوی ارتش آمریکا می‌گوید با این حال، هنوز همه چیز از دست نرفته است، زیرا قانون‌گذاران مبلغ کمتر از ۴۰ میلیون دلاری را برای توسعه یک مدل عینک جدید تصویب کرده‌اند که امیدواریم نسخه بهبود یافته و بدون محدودیت‌های نسخه اول باشد.
 
ارتش ایالات متحده در مارس سال ۲۰۲۱ یک توافقنامه تولید با قیمت ثابت برای شروع ساخت سیستم تقویت بصری یکپارچه(IVAS) با شرکت مایکروسافت منعقد کرد. این قرارداد، مرحله نمونه‌سازی هدست واقعیت افزوده هولولنز را به سمت ساخت و تولید سریع سوق داد.
 
به موجب این قرارداد قرار بود شرکت مایکروسافت، نسل بعدی قابلیت‌های دید در شب و آگاهی از موقعیت را ارائه دهد. علاوه بر این، قرار بود به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تصمیم‌گیری در تعدادی از سناریوها افزایش یابد.
 
در آن زمان، ارزش این قرارداد در مدت ۱۰ سال تا ۲۱.۸۸ میلیارد دلار برآورد شد.
 
سپس در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ گزارش شد که مایکروسافت پس از «نتایج امیدوارکننده در آزمایش‌های میدانی»، شروع به تحویل برخی از ۵۰۰۰ عینک تقویت‌کننده تصویری(IVAS) کرده است.
 
مشکلات هولولنز
با این حال، یک مشکل وجود داشت. اولین سفارش ۵۰۰۰ عینک به دلیل اختلال در عملکرد آنها در ماه مارس ۲۰۲۱ متوقف شد.
 
تنها یک ماه بعد در اکتبر ۲۰۲۲، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این عینک‌های هوشمند با تاخیر و مشکلات عملکردی مواجه شده‌اند و در آزمایشی که ارتش ایالات متحده انجام داده است، چهار عنصر از شش عنصر آن با مشکل مواجه شده است، منتشر شد.
 
یکی از ایرادهای مهم این دستگاه، درخشش نمایشگر آن بود که از صدها متر دورتر قابل مشاهده بود. یکی از آزمایش‌کنندگان در این گزارش گفت که چنین نمایشگری می‌تواند دشمن را از محل استقرار سربازان ارتش ایالات متحده آگاه کند و آنها را در معرض خطر کشته شدن قرار دهد.
 
مسئله دیگری که سربازان با آن مواجه بودند، محدودیت میدان دید و کاهش دید محیطی هنگام استفاده از IVAS و محدودیت حرکت سربازان به دلیل اندازه و وزن این دستگاه بود.
 
مایکروسافت در پاسخ به همه این مشکلات اعلام کرده است که به بهبود این فناوری می‌پردازد.
 
سخنگوی شرکت مایکروسافت می‌گوید: این شرکت، متعهد به همکاری با ارتش برای توسعه بیشتر فناوری «سیستم تقویت بصری یکپارچه» است. توسعه منظم، ساخت و آزمایش IVAS به ما کمک می‌کند تا این فناوری را اصلاح کنیم و بهبود بخشیم تا اطمینان حاصل کنیم که محافظت و قابلیت‌های بی‌نظیری برای سربازان آمریکایی به ارمغان می‌آورد.
 
اکنون باید دید آیا این موضع از جانب مایکروسافت، برای احیای این قرارداد کافی است یا به طور کلی منتفی می‌شود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.