تحلیل بازار

تلفن همراه

January 20, 2023
18:07 جمعه، 30ام دیماه 1401
کد خبر: 142491

نیمی از گوشی‌های آیفون در هند تولید می‌شوند

یک گزارش جدید نشان می دهد نیمی از گوشی‌های آیفون تا سال ۲۰۲۷ احتمالا در هند ساخته خواهند شد.
 
هند اکنون به دومین مرکز تولید آیفون در جهان تبدیل شده است. اپل سال گذشته امیدوار بود با تولید همزمان آیفون ۱۴ در چین و هند، به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کند. اگر چه کاملا در این برنامه موفق نبود اما تولید آیفون ۱۴ در هند، در سپتامبر آغاز شد. انتظار می رود تولید آیفون ۱۵، امسال همزمان در چین و هند آغاز شود. پیش از این، برآورد شده بود یک چهارم از تولید آیفون تا سال ۲۰۲۵، مربوط به هند خواهد بود و جدیدترین گزارش نشان می دهد تغییر در تولید این گوشی پرچمدار، به این نقطه ختم نمی‌شود.
 
تحقیقات بلومبرگ نشان می دهد در حال حاضر، تنها ۲.۲۷ درصد از کارخانه های تامین کننده اپل، در هند قرار دارند و این کشور پس از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، انگلیس، تایوان، فرانسه و کره جنوبی، در رتبه هشتم قرار دارد اما این روند قرار است تغییرات قابل توجهی پیدا کند.
 
لوک لین، تحلیلگر واحد تحقیقات روزنامه دیجی تایمز تایوان به تازگی پیش بینی کرده است هند ممکن است تا سال ۲۰۲۷، نیمی از گوشی‌های آیفون جهان را در مقایسه با کمتر از پنج درصد فعلی، تولید کند. این پیش بینی پرحرارت تر از گزارش بانک جی پی مورگان است که پیش بینی کرده بود ۲۵ درصد از کل گوشی‌های آیفون جهان تا سال ۲۰۲۵ در هند تولید خواهند شد اما با افزایش سریع سهم هند در تولید آیفون، همخوانی دارد.
 
تولید آیفون در هند، از آوریل تا دسامبر سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، دو برابر شد. انتظار می رود سهم ویتنام هم از تولید مک بوک و ایرپاد اپل افزایش پیدا کند. تولیدکنندگان قراردادی از جمله چینی ها، اکنون به دنبال راه اندازی کارخانه در این کشور هستند.
 
یک شرکت مشاوره هشدار داده است حفظ استانداردهای کیفیت در زنجیره تامین متنوع، چالش احتمالی برای اپل خواهد بود. اپل از لحاظ تاریخی، همکاری فوق العاده نزدیکی با تامین کنندگان چینی برای رعایت استانداردهای کیفیت توسط آنها داشته است.
 
بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵mac، با توجه به این که بخش زیادی از تولید اپل خارج از چین، توسط همان شرکتهای تایوانی یا چینی ساخته می‌شود، این نگرانی شاید اغراق آمیز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.