اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 21, 2023
13:42 شنبه، 1ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142504

زارع‌پور: به مصوبه شورای رقابت اعتراض می‌کنیم/ کلاب‌هاوس رفع فیلتر می‌شود

ICTna.ir: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعتراض این وزارتخانه به مصوبه شورای رقابت درخصوص انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت کشور خبر داد.

Isa Zarepour Dolat.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عیسی زارع‌پور در حاشیه مراسم رونمایی از ناوگان موتوری برقی شرکت ملی پست کشور در جمع خبرنگاران افزود: نظر شورای رقابت کارشناسی نیست و من گروهی را در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مامور کردم تا پاسخ لازم را برای این مصوبه تهیه کنند.

شورای رقابت هفته گذشته بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قیمت مکلف کرد تا با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نظرخواهی از سایر ذی‌نفعان، تهیه و جهت تصویب به شورای رقابت ارائه کند.

زارع‌پور اظهار داشت: حتما به این مصوبه اعتراض خواهیم کرد چون انحصاری در این زمینه وجود ندارد مخصوصا با آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب کارها که بیش از ۱۰ بازیگر دارد، انحصار معنا ندارد و این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

رفع فیلتر کلاب‌هاوس طی روزهای آینده

وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر برخی رسانه‌های اجتماعی نیز توضیح داد: پیش از این هم اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ است که حدود ۱۳ عضو دارد و تمام اعضای آن نیز دولتی نیستند.

او افزود: در تلاش هستیم محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند را رفع کنیم و طی دو روز آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.

او تصریح کرد: البته اینستاگرام و واتس‌اَپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شده‌اند، فعلا مشمول این اتفاق نیستند و در این زمینه نهادهای امنیتی تصمیم‌گیر هستند اما برخی سرویس‌ها و خدماتی که از نظر ما قابلیت بازنگری دارند، اکنون مسیری را دنبال می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد و به‌طور مشخص طی روزهای آینده کلاب هاوس رفع فیلتر خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.