تلفن همراه

قائم مقام یک پیام رسان بومی: وزارت ارتباطات زیرساخت مورد نیاز پیام رسان‌های بومی را به خوبی مهیا کرده است

قائم مقام یک پیام رسان بومی درباره حمایت وزارت ارتباطات از پیام رسان‌های بومی گفت: وزارت ارتباط زیرساخت مورد نیاز پیام رسان‌های بومی را به خوبی مهیا کرده است.
«امین تجملیان» قائم مقام پیام رسان بومی بله در گفت‌وگو با ایرنا در نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی که در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، درباره حمایت‌ها از پیام‌رسان‌های بومی گفت: وزارت ارتباطات در سند تدوین شده شبکه ملی اطلاعات موظف است زیرساخت‌های لازم برای خدمات بومی مانند پیام‌رسان، موتور جستجو، نقشه و ... را فراهم کند که به خوبی تا جایی که می‌تواند انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اکنون ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رجیستر شده داریم که از این میان حدود ۱۴ میلیون کاربر روزانه در این اپلیکیشن فعال هستند، درباره تعداد کاربران این پیام‌رسان بومی در ۶ ماه گذشته گفت: ۶ ماه قبل تعداد کاربران روزانه ما ۵۰۰ هزار نفر بود که اکنون هشت برابر شده است. رفتار کاربران نیز عوض شده است و اکنون به عنوان یک پیام‌رسان از آن استفاده می‌کنند.
 
تجملیان خاطرنشان درباره کاربرانی که از نسخه وب استفاده می‌کنند و دارندگان گوشی آیفون که هر دو کاربر نمی‌توانند اعلان‌های این پیام‌رسان را دریافت کنند گفت: تا کنون سه مرتبه این اپلیکیشن را در اپ استور بارگذاری کردیم اما پاک شد. البته این اتفاق در گوگل پلی نیز رخ داد. در صدد هستیم این محدودیت را برطرف کنیم تا با ارتقای نسخه وب یا توافق با بازارهای داخلی بتوانیم اپلیکیشن را به دست کاربران گوشی آیفون و سیستم عامل IOS برسانیم.
 
وی درباره پیغام «در حال اتصال» که گاهی روی این اپلیکیشن دیده می‌شود گفت: گاهی اوقات به دلیل ترافیک بالای پیام‌رسان است و در برخی موارد مشکلات مربوط به اختلالات اینترنت کل کشور است. گاهی اوقات نیز اختلالی در شبکه بله وجود دارد که خودمان آن را از قبل اعلام می‌کنیم.

​​