تلفن همراه

گوشی

February 21, 2023
12:31 سه شنبه، 2ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143294

یک آیفون نسل اول آکبند با قیمت رکوردشکن 63 هزار دلار در حراجی به فروش رسید

یک آیفون نسل اول که از 16 سال پیش هنوز باز نشده بود، در یک حراجی با قیمتی 105 برابر قیمت اولیه خود فروخته شد.
محصولات خاص همیشه مشتریان خاص خود را دارند. به‌تازگی یک آیفون آکبند نسل اول که در سال 2007 معرفی شده بود، در یک حراجی عرضه شد و با قیمت شگفت‌انگیز 63 هزار دلار به فروش رفت. آیفون نسل اول تاکنون با چنین قیمتی فروخته نشده بود.
 
حراجی LCG Auctions در مزایده‌ای که از 2 فوریه شروع شد و تا 19 فوریه ادامه داشت، یک آیفون نسل اول را عرضه کرد که در‌مجموع 27 پیشنهاد خرید برای آن ارائه شد و سرانجام فردی با پیشنهاد 63,356 دلاری توانست آن را تصاحب کند. این قیمت معادل بیش از 105‌برابر قیمت 599 دلاری این دستگاه در زمان عرضه است.
 
مالک این گوشی می‌گوید آن را در سال 2007 از طرف دوستانش هدیه گرفته بود، اما هیچ‌گاه از این دستگاه استفاده نکرد، چون در ابتدا آیفون فقط با شبکه AT&T کار می‌کرد. درنتیجه، این دستگاه در گوشه کمد رها شد تا حالا از حراجی سر درآورد.
این آیفون پیش‌تر در برنامه تلویزیون The Doctor & The Diva هم حاضر و قیمت‌گذاری شده بود.
 
این آیفون نسل اول چه شرایطی داشت؟
در توضیحات این حراجی گفته شده که با وجود گذشت 16 سال از زمان عرضه این آیفون، جعبه آن هیچ ضربه‌ای نخورده است و زاویه‌های تیزی دارد. به‌علاوه، رنگ‌ها و برچسب‌ها از بین نرفته‌اند. این محصول برای کلکسیون‌دارها و سرمایه‌گذاران جذاب توصیف شده است.
 
آیفون‌های آکبند پیش‌تر هم با قیمت‌های بالایی به مزایده گذاشته شده بودند. در ماه اوت سال 2022، یک آیفون نسل یک با قیمت 35,414 دلار و در فصل پاییز یک آیفون دیگر با همین شرایط با قیمت 39,340 دلار به فروش رسید. ولی حالا این مزایده رکورد گران‌ترین آیفون آکبند نسل یک را جابه‌جا کرده است.
 
نسل اول آیفون یکی از مهم‌ترین محصولات دنیای فناوری بود که در تاریخ 9 ژانویه 2007 در کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو معرفی شد. این گوشی چند ماه بعد با قیمت 499 دلار برای مدل 4 گیگابایتی و 599 دلار برای مدل 8 گیگابایتی روانه بازار شد. این محصول خیلی زود به یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های تاریخ اپل تبدیل شد و بازار موبایل را متحول کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.