تلفن همراه

گوشی

February 27, 2023
10:44 دوشنبه، 8ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143476

/باMWC2023/ لوگوی نوکیا پس از نزدیک‌ به ۶۰ سال بازطراحی شد

نوکیا با رونمایی از هویت بصری جدیدش اعلام کرد که قصد دارد استراتژی کسب‌و‌کار خود را متحول کند.
 
 
نوکیا برای اولین بار در تقریباً ۶۰ سال اخیر قصد دارد هویت برندش را تغییر دهد. این تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی که در بین ایرانی‌ها با گوشی‌هایش شهرت دارد، میزبان تغییراتی اساسی شده است و قصد دارد روی رشد بیشتر کسب‌و‌کارهایش تمرکز کند. یکی از اقدامات مهم نوکیا، رونمایی لوگو جدید است.
 
لوگو جدید نوکیا متشکل‌ از پنج بخش مختلف است که درکنار‌هم عبارت NOKIA را شکل می‌دهند. لوگو جدید بسته به نوع استفاده، رنگ‌های مختلفی دارد. رنگ آبی نمادین لوگو قبلی به تاریخ پیوسته است.
 
 
پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا، در مصاحبه با رویترز گفت: «قبلاً به گوشی‌های هوشمند وابسته بودیم و امروزه شرکت فناوری‌محور تجاری هستیم.» لاندمارک پس از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل نوکیا در سال ۲۰۲۰، استراتژی سه مرحله‌ای جدیدی معرفی کرد: خروج از بحران و سرعت‌بخشیدن به رشد و افزایش ابعاد شرکت. مرحله‌ی اول اکنون تکمیل شده است و به‌گفته‌ی لاندمارک، نوکیا هم‌اکنون در مرحله‌ی دوم به‌سر می‌برد.
 
 
نوکیا در قالب یکی از کسب‌و‌کارهایش به شرکت‌های مخابراتی تجهیزات می‌فروشد. این کسب‌و‌کار همچنان در پی رشد بیشتر است؛ اما تمرکز اصلی نوکیا از این‌ به‌بعد روی فروش تجهیزات به سایر شرکت‌ها خواهد بود. سال گذشته، نوکیا در بخش سازمانی ۲۱ درصد رشد کرد. این واحد تجاری هم‌اکنون ۸ درصد از کل فروش نوکیا را ازآنِ خود می‌کند که معادل حدوداً ۲٫۱۱ میلیارد دلار است. مدیرعامل نوکیا می‌گوید: «می‌خواهیم این درآمد را در سریع‌ترین زمان ممکن دو‌رقمی کنیم.»
 
 
شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری با همکاری تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی مثل نوکیا تلاش کرده‌اند شبکه‌ی خصوصی 5G راه‌اندازی کنند و بفروشند. نوکیا قصد دارد مسیر رشد کسب‌و‌کارهای مختلفش را بررسی کند و در‌صورت لزوم، سراغ روش‌های جایگزین مثل واگذاری آن‌ها برود. لاندمارک می‌گوید: «می‌خواهیم صرفاً در کسب‌و‌کارهایی حضور داشته باشیم که در آن‌ها به رهبری جهانی برسیم.»
 
تمرکز نوکیا روی اتوماسیون کارخانه‌ها و دیتاسنترها باعث می‌شود این شرکت رقیبی برای بزرگانی مثل مایکروسافت و آمازون باشد. نوکیا قصد دارد در برخی حوزه‌ها با این شرکت‌ها همکاری کند. مدیرعامل نوکیا می‌گوید: «گاهی اوقات آن‌ها شریک تجاری ما خواهند بود و گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند مشتری ما باشند؛ ولی مطمئنم که در برخی از شرایط آن‌ها به رقیب ما تبدیل می‌شوند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.