سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 27, 2023
12:47 دوشنبه، 8ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143488

/باMWC2023/ لنوو یک لپ‌تاپ مفهومی با نمایشگر رول‌شونده را در MWC 2023 به نمایش گذاشت

این لپ‌تاپ مفهومی لنوو به نمایشگر OLED رول‌شونده مجهز شده است که اندازه‌اش از 12.7 اینچ به 15.3 اینچ افزایش می‌یابد.
کنگره جهانی موبایل 2023 در بارسلون شروع به کار کرده است و شرکت‌ها از جدیدترین دستاوردهایشان رونمایی می‌کنند. یکی از این محصولات جذاب، یک لپ‌تاپ ساخت شرکت لنوو است که از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد. اگرچه با یک محصول مفهومی روبه‌رو هستیم، اما در آینده باید منتظر ورود چنین نمایشگرهایی به دستگاه‌های تجاری باشیم.
 
درحالی‌که کم‌کم درحال عادت‌کردن به گوشی‌های تاشو هستیم، شرکت‌ها روی نسل بعدی آن‌ها کار می‌کنند: محصولاتی که از نمایشگر رول‌شونده استفاده می‌کنند و می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشند.
 
لپ‌تاپ مفهومی لنوو با نمایشگر رول‌شونده
لنوو با لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر رول‌شونده ناآشنا نیست، اما همچنان با نمونه‌های اولیه و مفهومی روبه‌رو هستیم که آماده ورود به بازار نیستند. جدیدترین محصول این شرکت از یک نمایشگر رول‌شونده OLED بهره می‌برد که می‌تواند ابعادی بین 12.7 تا 15.3 اینچ داشته باشد. بنابراین اگر به فضای بیشتری نسبت به حالت معمول نیاز داشته باشید، می‌توانید پنل آن را باز کنید.
 
این محصول مانند لپ‌تاپ‌های معمولی به چندین پورت مجهز شده است که شامل دو پورت USB-C در سمت چپ و یک پورت USB-C به همراه جک 3.5 میلی‌متری هدفون در سمت راست می‌شود. البته در سمت راست با دکمه پاور و همچنین دکمه‌ای برای افزایش اندازه نمایشگر هم سروکار داریم.
 
نمایشگر رول‌شونده لپ‌تاپ مفهومی لنوو از طریق موتورهای دوقلو به‌صورت عمودی باز می‌شود و یک پنل کشیده را در اختیارتان قرار می‌دهد. این نمایشگر با توجه به اینکه به‌صورت عمودی باز می‌شود، بیشتر مناسب مطالعه اسناد و کدنویسی است تا تماشای فیلم و سریال. بااین‌حال اگر چنین محصولاتی به‌صورت تجاری روانه بازار شوند، مسلماً شاهد بهینه‌سازی نرم‌افزارها برای بهترین استفاده از آن‌ها خواهیم بود.
از آنجایی‌که با یک محصول مفهومی روبه‌رو هستیم، هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات سخت‌افزاری مانند پردازنده و رم منتشر نشده است. بااین‌حال می‌دانیم نمایشگر در نزدیک به 10 ثانیه باز و بسته می‌شود که مدت زمان کمی نیست.
 
درحالی‌که لپ‌تاپ رول‌شونده لنوو هنوز نامی ندارد و تنها یک محصول مفهومی است، اما ایده جذابی را به نمایش می‌گذارد. انتظار داریم در آینده نه‌چندان دور نمایشگرهای رول‌شونده به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها راه پیدا کنند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که همین دیروز موتورولا هم گوشی مفهومی Rizr را با نمایشگر رول‌شونده به نمایش گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.