رسانه‌های اجتماعی

February 28, 2023
12:29 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143544

متا از تشکیل تیم جدیدی برای کار روی محصولات هوش مصنوعی برای اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داد

مدیرعامل متا می‌گوید این شرکت گروه جدیدی را تشکیل داده است تا روی ابزارهای هوش مصنوعی زایا برای محصولات این شرکت کار کنند.
متا هم در بازار داغ ابزارهای هوش مصنوعی جدید مثل ChatGPT به جمع گوگل و مایکروسافت می‌پیوندد. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا اعلام کرده است که این شرکت در بلندمدت به‌دنبال توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی برای اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر است. همچنین، ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری برای کمک به کاربران در سرویس‌های گوناگون در دست توسعه قرار دارد.
 
مارک زاکربرک، مدیرعامل متا به‌تازگی در پستی اعلام کرده است که این شرکت درحال‌حاضر روی خلق تجربه هوش مصنوعی با متن از جمله در مسنجر و واتس‌اپ، تجربه با تصویر از جمله در فیلترهای خلاقانه در اینستاگرام و تجربه هوش مصنوعی با ویدیو یا محتواهای چندوجهی کار می‌کند.
 
تیم جدیدی که از ترکیب همه تیم‌های هوش مصنوعی زایا در این شرکت تشکیل شده است، توسط «احمد الدهله»، معاون بخش هوص مصنوعی و یادگیری ماشینی این شرکت، هدایت می‌شود که پیش‌تر در گروه محصولات ویژه اپل هم کار می‌کرد.
 
تا عرضه محصولات هوش مصنوعی متا فاصله نسبتاً زیادی داریم
زاکربرگ تأکید می‌کند که این شرکت ابتدا باید کارهای زیربنایی زیادی انجام دهد تا به ارائه تجربه‌های واقعی آینده‌نگرانه برسد، بااین‌حال، او برای تمام محصولاتی که قرار است ساخته شوند، هیجان دارد.
 
متا در زمینه توسعه هوش مصنوعی بی‌تجربه نیست. برای مثال، فیسبوک در سال 2016 چت‌باتی را برای پیام‌رسان مسنجر معرفی کرده بود. اما این خبر جدید نشان‌دهنده توسعه گسترده تلاش‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی است و با توجه به ترند جدید بازار فناوری منطقی به‌نظر می‌رسد.
 
در هفته‌های اخیر شرکت‌های زیادی از جمله گوگل به‌خاطر موفقیت چت‌بات ChatGPT تحت فشار قرار گرفتند تا ابزارهای مشابهی را برای محصولات خود معرفی کنند. غول موتورهای جستجوی دنیا از ابزاری به‌نام Bard پرده برداشت که هنوز عرضه عمومی نشده است.
 
مایکروسافت هم که با سرمایه‌گذاری روی OpenAI، سازنده ChatGPT در این مسیر پیشگام شده است، یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته را در موتور جستجوی بینگ پیاده‌سازی کرده و فعلاً آن را به‌صورت محدود در اختیار کاربران قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.