فناوری اطلاعات

March 15, 2023
14:14 چهارشنبه، 24ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143944

مایکروسافت تأیید کرد؛ کنفرانس بیلد از 2 تا 4 خردادماه برگزار می‌شود

انتظار داریم که در این مراسم اطلاعاتی درباره آپدیت‌های ویندوز و البته چت‌بات بینگ به اشتراک گذاشته شود.
 
کنفرانس بیلد مایکروسافت برگشته و قرار است به‌صورت دیجیتالی و حضوری در سیاتل آمریکا برگزار شود. این غول دنیای فناوری در اطلاعیه‌ای تأیید کرده است که این رویداد از تاریخ 2 خردادماه (23 مه) شروع می‌شود و تا 4 خردادماه (25 مه) ادامه می‌یابد. البته کارگاه‌های این مراسم از یک روز زودتر، یعنی از 1 خردادماه (22 مه) برپا خواهد شد.
 
مایکروسافت در سال 2022 رویداد بیلد را عمدتاً به‌صورت مجازی با حضور محدود توسعه‌دهندگان برگزار کرد. اما حالا با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری کرونا دوباره فرصتی فراهم شده است تا همه علاقه‌مندان به محصولات این شرکت گرد هم بیایند. غول دنیای فناوری احتمالاً در این کنفرانس از به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز و سایر نرم‌افزارهای خود رونمایی می‌کند.
 
باید منتظر اطلاعات بیشتری درباره بینگ باشیم
علاوه‌براین، می‌توانیم منتظر باشیم تا درباره ستاره جدید این شرکت، یعنی چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ بیشتر بشنویم. مایکروسافت با سرمایه‌گذاری در OpenAI مدل هوش مصنوعی ChatGPT را در موتور جستجوی خود پیاده‌سازی کرده است. حالا با رونمایی از GPT-4 انتظار می‌رود که مانور بیشتری روی این فناوری و قابلیت‌های آن داده شود.
 
 
رویداد بیلد مایکروسافت با نطق آغازین «ساتیا نادلا»، مدیرعامل این شرکت، کلید خواهد خورد. همه علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت آنلاین بدون پرداخت هزینه این نطق را تماشا کنند و همچنین در برخی جلسات پرسش‌وپاسخ و فعالیت‌های تعاملی حاضر شوند؛ اما حضور فیزیکی در کنفرانس مستلزم پرداخت هزینه است.
 
با توجه به اینکه مراسم پیش رو رویدادی برای توسعه‌دهندگان است، احتمالاً نباید منتظر سخت‌افزارهای جدید ازجمله محصولات جدید سری سرفیس باشیم. اما رؤیاپردازی درباره ویندوز 12 ضرری ندارد. اخیراً خبرهایی درباره این سیستم‌عامل منتشر شده بود و شاید در این مراسم اشاره‌ای به این نسخه شود.
 
گوگل هم هفته پیش اعلام کرد که کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را از تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند و احتمالاً در نطق آغازین این رویداد باید شاهد رونمایی از اندروید 14 باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.