رسانه‌های اجتماعی

April 1, 2023
17:11 شنبه، 12ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144262

ایلان ماسک به وعده خود عمل کرد؛ کد توییت‌های پیشنهادی توییتر در GitHub منتشر شد

توییتر همچنین در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که الگوریتم پست‌های پیشنهادی آن از سه مرحله اصلی تشکیل شده است.
 
 
همان‌طور که ایلان ماسک قول داده بود، توییتر کد مربوط به توییت‌های پیشنهادی کاربران را در GitHub منتشر کرد و همچنین با انتشار یک پست جدید در وبلاگ خود، درباره این تصمیم توضیح داد.
 
طبق توضیحات توییتر، «الگوریتم پست‌های پیشنهادی از سه مرحله اصلی تشکیل شده است»؛ ابتدا «بهترین توییت‌ها را از منابع توصیه‌شده مختلف» جمع‌آوری می‌کند، سپس آن توییت‌ها را با «مدل یادگیری ماشین» رتبه‌بندی می‌کند و درنهایت توییت افرادی که توسط شما مسدود شده‌اند، توییت‌هایی که قبلاً دیده‌اید یا توییت‌هایی که امن نیستند را قبل از قراردادن آن‌ها در تایم‌لاین شما فیلتر می‌کند.
 
نحوه فیلتر توییت‌های پیشنهادی توییتر
در این پست همچنین هر مرحله از این فرایند به‌طور دقیق‌تر توضیح داده شده است. به عنوان مثال، اشاره می‌کند که در اولین مرحله حدود 1500 توییت پردازش می‌شود و هدف این است که در تایم‌لاین For You حدود 50 درصد از توییت‌های افرادی که دنبال می‌کنید و 50 درصد از توییت‌هایی که دنبال نمی‌کنید، نمایش داده شود.
 
علاوه‌براین، توضیح داده شده است که این رتبه‌بندی برای «بهینه‌سازی تعامل مثبت (لایک‌ها، ریتوییت‌ها و پاسخ‌ها)» طراحی شده و در مرحله آخر سعی می‌شود تا توییت‌های زیادی از یک شخص برای شما نمایش داده نشود.
 
جزئیات بیشتر مربوط به این کد هنگام استفاده از آن مشخص می‌شود که برخی محققان ازجمله «جین منچون وونگ» هم‌اکنون درحال استفاده از آن هستند.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر از مدت‌ها قبل به چنین تصمیمی اشاره کرده است. او در ماه مارس سال گذشته و پیش از اینکه به مالک جدید این شرکت تبدیل شود، از دنبال‌کنندگان خود خواست تا نظرشان را درباره منبع باز شدن الگوریتم توییتر ارائه کنند و حدود 83 درصد با این تصمیم موافق بودند. او سپس ماه گذشته گفت که کد توییت‌های پیشنهادی توییتر ماه آینده متن‌باز خواهد شد که اکنون به وعده خود عمل کرده است و می‌توان از طریق GitHub به این کد دسترسی پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.