تلفن همراه

فناوری

April 8, 2023
12:38 شنبه، 19ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144452

استریم تماس‌های تلفنی به تبلت‌های اندرویدی می‌آید!

قابلیت استریم تماس صوتی اندروید امکان پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی صوتی را ازطریق دستگاه‌های دیگر مثل تبلت فراهم خواهد کرد.
 
 
 
 
اپل با ترفند ساده‌ای به‌نام Continuty در اکوسیستم خود، امکان استفاده‌ی یکپارچه از دستگاه‌های مختلفی که با حساب اپل‌ آی‌دی به آن‌ها وارد شده باشید را ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال اگرچه برخی محصولات این شرکت مثل مدل وای‌فای آیپد یا مک، سخت‌افزار موردنیاز برای ارتباط با شبکه‌های مخابراتی را ندارند اما می‌توانید ازطریق آن‌ها تماس تلفنی برقرار کنید. ظاهراً گوگل نیز درحال توسعه‌ی قابلیت مشابهی برای اندروید است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از تبلت خود با دیگران تماس تلفنی بگیرید.
 
دومین نسخه‌ پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ حاوی رشته کدی به‌نام SYSTEM_CALL_STREAMIN است. این یعنی برنامه‌های اندرویدی می‌توانند برای استفاده از ویژگی استریم تماس تلفنی، درخواست مجوز ارائه دهند. میشال رحمان، کارشناس نرم‌افزار می‌گوید این مجوز مربوط به شنود و ضبط صدا می‌شود که احتمالاً برای پخش صدای تماس‌های تلفنی بین دستگاه‌های اندرویدی درنظر گرفته شده‌ است.
 
میشال رحمان همچنین اشاره می‌کند قابلیت جدید اندروید ۱۴ و APIهای آن می‌تواند در آینده برای استریم تماس‌های تلفنی صوتی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به تبلت‌های مجهز به این سیستم‌عامل مورد استفاده قرار گیرد. بدین‌ترتیب هنگامی‌که گوشی شما تماس تلفنی جدیدی دریافت کند، می‌توانید درصورت تمایل با استفاده از تبلت خود به آن پاسخ دهید.
 
شواهد دیگری هم وجود دارد که قابلیت استریم تماس اندروید را تأیید می‌کنند. میشال رحمان مدتی قبل برنامه‌ای به‌نام Cross-Device Communication Service را در نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید 12L مشاهده کرده بود که ازنظر فنی، امکان تماس نزدیک بین گوشی‌های پیکسل و Nest Hub را با روشی آسان فراهم می‌کند.
 
Androidauthority می‌نویسد، گوگل هنوز به‌طور رسمی قابلیت استریم تماس تلفنی اندروید را تأیید نکرده است. البته نشانه‌های اضافه شدن این ویژگی در کد نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید و مستندات رسمی توسعه‌دهندگان دیده شده است و این یعنی غول جستجوی اینترنت واقعاً روی چنین قابلیتی کار می‌کند. هنوز نمی‌دانیم استریم تماس تلفنی چه زمانی دردسترس عموم قرار خواهد گرفت اما شاید تبلت گوگل پیکسل، یکی از بهترین محصولات برای نمایش قابلیت مذکور باشد.
 
علاوه‌براین مشخص نیست قابلیت استریم تماس صوتی اندروید برای همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به این سیستم‌عامل دردسترس قرار خواهد گرفت یا فقط به اکوسیستم محصولات گوگل محدود خواهد بود. اپل قابلیت Continuty را با ورود کاربر به حساب اپل آی‌دی مرتبط می‌کند و بنابراین می‌توان انتظار داشت برای استفاده از همتای اندرویدی این ویژگی، نیاز به ورود به حساب گوگل داشته باشید.
 
استریم تماس صوتی، برای افرادی که از چندین دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. به‌هر حال امیدواریم گوگل هرچه زودتر این ویژگی جذاب را به سیستم‌عامل خود اضافه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.