امینت

تلفن همراه

April 13, 2023
18:39 پنجشنبه، 24ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144594

مقابله کنگره آمریکا با تهدیدات احتمالی هواوی و ZTE

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده در مورد طرح مقابله با شرکت‌های مخابراتی چینی هواوی و زد تی ای که از سوی دولت ایالات متحده تهدیدی امنیتی تلقی می‌شوند، رأی‌گیری کند.
 
به گزارش مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه اعلام کرد طرحی با حمایت دو حزب با عنوان قانون مقابله با ارتباطات غیرقابل اعتماد در خارج از کشور را تصویب می‌کند که بر اساس آن وزارت امور خارجه باید در مورد متحدان آمریکا در ناتو و سایر کشورهایی که از تجهیزات یا خدمات مخابراتی شرکت‌هایی مانند هواوی و زد تی ای در شبکه‌های نسل پنجم خود استفاده می‌کنند، گزارش دهد.
 
سوزان وایلد، نماینده دموکرات حامی این اقدام گفت: «ما باید تلاش خود را برای حفاظت از امنیت ملی و منافع خود و کمک به متحدان برای اتخاذ تدابیر حیاتی برای امنیت خود افزایش دهیم.»
 
این طرح همچنین شرکت‌های سهامی عام را ملزم می‌کند تا افشا کنند برای استفاده از تجهیزات هواوی و زد تی ای یا خدمات تحت پوشش این دو شرکت قرارداد بسته‌اند یا خیر. هواوی و زد تی ای هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.
 
در این طرح به وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده شده پروژه‌های زیرساختی مخابراتی کلیدی برای ارتقای امنیت ملی ایالات متحده را مشخص کرده و گزارشی در مورد آسیب پذیری‌های مخابراتی در سفارتخانه‌های ایالات متحده در خارج از کشور تهیه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.