تلفن همراه

فناوری

May 5, 2023
17:03 جمعه، 15ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145095

گوگل بارد احتمالاً به گوشی‌های پیکسل اضافه می‌شود

بر اساس کدهای فاش‌شده،‌ گوگل در پی اضافه کردن ویجت چت‌بات بارد به گوشی‌های سری پیکسل است.
 
 
 
گزارش‌های تأییدنشده ادعا می‌کنند گوگل قصد دارد چت‌بات بارد را به‌عنوان ویجت به صفحه‌ی اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل اضافه کند. با این کار دسترسی به گوگل بارد ساده‌تر می‌شود و تعداد کاربران این چت‌بات افزایش پیدا خواهد کرد.
 
بارد چت‌باتی خبرساز است که در رقابت اولیه با ChatGPT و Bing Chat با شکستی واضح مواجه شد. بارد فعلاً در فاز آزمایشی به سر می‌برد و به‌صورت گسترده در اختیار کاربران قرار نگرفته است.
 
مایکروسافت پس از محبوبیت ChatGPT، فناوری استفاده‌شده در این چت‌بات را به موتور جست‌و‌جوی بینگ اضافه کرد. در ادامه شاهد اضافه شدن نسخه‌ی جدید بینگ به مرورگر اج و همچنین سیستم‌عامل ویندوز بودیم. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد در اقدامی مشابه، بارد را ازطریق محصولات دیگرش محبوب‌تر کند.
 
بر اساس گزارش MSPowerUser، کدهای فاش‌شده نشان می‌دهند که بارد در قالب اپلیکیشن مستقل یا قابلیتی اضافه در اپلیکیشن Google Search برای اندروید ارائه می‌شود. سپس کاربران خواهند توانست ویجت بارد را به صفحه‌ی اصلی اضافه کنند. در حال حاضر هیچ جزئیات دیگری درباره‌ی ویجت بارد منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.