تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 17, 2023
15:09 چهارشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145431

اپل نشان‌کلمه xrOS را پیش از معرفی هدست واقعیت ترکیبی‌اش ثبت کرد

با ثبت این نشان‌کلمه، می‌توان با درصد بالایی از معرفی هدست اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 مطمئن بود.
 
 
 
 
اپل اوایل سال جاری میلادی نشان تجاری «xrOS» را ثبت کرد و حالا شاهد ثبت نشان‌کلمه (Wordmark) آن هستیم. ثبت این نشان‌کلمه می‌تواند شایعات مبنی بر معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در ماه آینده میلادی در جریان کنفرانس WWDC 2023 را تأیید کند.
 
طبق توییت کاربری به نام «پارکر اورتولانی»، اداره مالکیت معنوی نیوزلند در اوایل ماه جاری میلادی ثبت نشان‌کلمه xrOS را تأیید کرده است. این نشان‌کلمه توسط یک شرکت پوششی اپل به ثبت رسیده است و همین شرکت در اوایل سال جاری میلادی نشان تجاری xrOS را در نیوزلند ثبت کرد.
 
افزایش احتمال معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC 2023
نشان‌کلمه برخلاف نشان تجاری، سبک بازاریابی خودش را دارد. در این مورد، کلمه xrOS موجود در رجیستری‌های نیوزلند از تایپ‌فیس سانفرانسیکو اپل استفاده می‌کند. استفاده از این تایپ‌فیس، xrOS را در راستای دیگر سیستم‌عامل‌های کوپرتینویی‌ها مانند iOS، مک اواس و watchOS قرار می‌دهد.
 
 
اپل سال گذشته میلادی چنین کاری را برای realityOS انجام داد و شاهد ثبت نشان تجاری و نشان‌کلمه realityOS بودیم. بنابراین اپل هم realityOS و هم xrOS را برای اولین هدست واقعیت ترکیبی خود و سیستم‌عامل آن درنظر دارد. البته این پلتفرم برای سایر هدست‌های اپل هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
به گزارش بلومبرگ، اپل از xrOS برای نام پلتفرم هدست جدیدش استفاده می‌کند که می‌تواند به واقعیت گسترده اشاره داشته باشد. از آنجایی که با یک هدست واقعیت ترکیبی روبه‌رو خواهیم شد، اشاره به واقعیت گسترده منطقی به نظر می‌رسد.
 
اپل برای هدست واقعیت ترکیبی‌اش نشان‌های تجاری دیگری ازجمله Reality One ،Reality Pro و Reality Processor را هم ثبت کرده است. این اقدامات کوپرتینویی‌ها نشان‌دهنده این موضوع است که باید در آینده نزدیک هدست واقعیت ترکیبی آن‌ها معرفی شود.
 
طبق اکثر گزارش‌ها، این هدست در کنفرانس WWDC 2023 که از تاریخ 15 خردادماه شروع می‌شود، معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این هدست با نام اپل Reality Pro و قیمت نزدیک به 3000 دلار روانه بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.