سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 20, 2023
14:26 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145489

اینترنت اکسپلورر ۱۱ مجال دوباره یافت

مایکروسافت در پیام جدیدی، تائید کرد که نظر خود را در خصوص بازنشستگی ویندوز ۱۱ تغییر داده است.
 
مایکروسافت در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۲، به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ (IE۱۱) به عنوان یک برنامه دسکتاپ در ویندوز ۱۰ پایان داد و در ۱۴ فوریه، مرورگر قدیمی خود را در نسخه‌های خاصی از ویندوز ۱۰ برای همیشه غیرفعال کرد.
 
این باید پایان کار مرورگر قدیمی مایکروسافت بود. اما چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند این پیش‌گویی که "آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰، در مایکروسافت ایج است"، همچنان برنامه‌ای برای آینده باقی می‌ماند.
 
بعضی نسخه‌های ویندوز ۱۰، همه نسخه‌های ویندوز ۱۰ نیستند و بعضی از سازمان‌ها هنوز استفاده از مرورگری که در سال ۲۰۰۳ به اوج محبوبیت خود رسید و سپس افول کرد را کنار نگذاشته‌اند.
 
مایکروسافت در فوریه که انتشار وصله‌ای را برای غیرفعال کردن اینترنت اکسپلورر ۱۱ از طریق یک به‌روزرسانی مایکروسافت ایج آغاز کرد، به این موضوع اشاره کرده بود.
 
این امر شامل پلتفرم اینترنت اکسپلورر(موتور مرورگر تردینت/ ام‌اس‌اچ‌تی‌ام‌ال اینترنت اکسپلورر ۱۱، کنترل اشیاء وب (WebOC) و اتوماسیون COM نخواهد شد تا اجازه دهد حالت اینترنت اکسپلورر ادامه پیدا کرده و وب‌سایت‌هایی که به این مرورگر قدیمی وابسته هستند، رندر شوند و این معافیت قرار است حداقل تا سال ۲۰۲۹ ادامه داشته باشد.
 
اما مایکروسافت به تازگی به شکل صریح‌تری این موضوع را تائید کرد که با وجود اینکه ایج در آینده جایگزین اینترنت اکسپلورر خواهد شد اما هنوز نتوانسته است همه کاربران را ترغیب کند که اینترنت اکسپلورر ۱۱ را ترک کنند.
 
مایکروسافت در فوریه اعلام کرده بود که قصد دارد رفرنس‌های بصری اینترنت اکسپلورر مانند آیکن‌های موجود در منوی استارت و نوار وظیفه را در به‌روزرسانی امنیتی ماهانه ویندوز ۲۰۲۳ که برای ۱۳ ژوئن برنامه‌ریزی شده و در نسخه پیش‌نمایش اختیاری و غیرامنیتی بعضی از نسخه‌های ویندوز که برای ۲۳ مه برنامه‌ریزی شده است، حذف کند. اما این برنامه دیگر وجود ندارد.
 
بنا به توضیح هدر پولسن، یکی از مدیران مایکروسافت، حذف عناصر رابط کاربری اینترنت اکسپلورر ۱۱، به سازمان‌های مشتری واگذار می‌شود.
 
بر اساس گزارش پایگاه خبری رجیستر، پولسن با اشاره به اینکه تیم‌های فناوری اطلاعات، گزینه حذف رفرنس‌های بصری اینترنت اکسپلورر ۱۱ در دستگاه‌های ویندوز ۱۰ را از طریق سیاست اینترنت اکسپلورر خواهند داشت، گفت: بر اساس بازخورد مشتریان، سازمان‌ها در زمان حذف عناصر رابط کاربری اینترنت اکسپلورر ۱۱ از دستگاه‌های خود، اختیار خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.