سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 21, 2023
9:43 یکشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145506

مایکروسافت ناتوان در رفع باگ‌های ویندوز ۱۱

مایکروسافت اعلام کرد برای برخی باگ‌های شناسایی‌شده‌ اخیر در ویندوز ۱۱ هیچ راهکار مؤثری ندارد.
 
 
 
مایکروسافت اخیراً پذیرفت برای رفع برخی مشکلات ویندوز ۱۱ هیچ راهکاری ندارد. برخی از کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ باگی را شناسایی کرده‌اند که از راه‌اندازی یا عملکرد صحیح منوی استارت، نوار جست‌وجوی ویندوز و برخی برنامه‌های یونیورسال ویندوز (UWP) جلوگیری می‌کند.
 
ظاهراً مشکل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ به‌طور همزمان با کلید‌های ناقص رجیستری و داده‌های مربوط به برنامه‌هایی که با مجموعه‌ی آفیس، ویندوز و اوت‌لوک یکپارچه شده‌اند به‌وجود می‌آید.
 
باگ‌های فوق برای همه‌ی کاربران رخ نمی‌دهند اما به‌نظر می‌رسد افرادی که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند ابتدا مشکلی را در آپدیت ژانویه‌ی سال جاری شناسایی کرده‌اند. اگر امیداور بودید مایکروسافت به‌زودی راهکاری برای رفع این باگ‌ها ارائه‌ دهد متأسفانه خبر بدی برای شما داریم.
 
مایکروسافت در بخش Health وب‌سایت خود خاطرنشان می‌کند بخش جست‌وجوی ویندوز و برنامه‌های یونیورسال این سیستم‌عامل احتمالاً آن‌طور که انتظار می‌رود به‌طور صحیح کار نمی‌کنند.
 
همان‌طور که تِک‌رادار اشاره می‌کند، نبود راهکار برای رفع مشکلات ویندوز قطعاً ناامیدکننده است. مایکروسافت می‌گوید برای کاهش تأثیرات این مشکل، کاربران می‌توانند برنامه‌های ادغام‌شده با آفیس، اوت‌لوت یا تقویم را حذف کنند.
 
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت اعتراف کرده مثل کاربران از بروز مشکلات ویندوز سردرگم شده است و تنها راهکار برای جلوگیری از تأثیر باگ‌ها، حذف برنامه‌ها خواهد بود. این روش بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد زیرا مایکروسافت فهرست برنامه‌هایی را که باعث بروز مشکل شده‌اند ارائه نمی‌دهد.
 
حذف برنامه‌ها برای جلوگیری از بروز مشکل، قطعاً راه‌حل ایدئالی نیست. غول فناوری اهل ردموند ادعا می‌کند درحال کار روی وصله‌ی نرم‌افزاری است تا با ارائه‌ی راهکار بهتر، کاربران نیازی به حذف برنامه‌ها نداشته باشند. به‌هرحال، این موضوع نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد و ظاهراً برخی مشکلات ویندوز ۱۱ به‌قدری حاد هستند که حتی مایکروسافت نمی‌تواند آن‌ها را به‌سادگی رفع کند.
 
سیستم‌عامل‌هایی مثل ویندوز ۱۱ درواقع نرم‌افزارهای بسیار پیچیده‌ای هستند که باید با ترکیب‌بندی‌های بی‌شماری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها کار کنند، اما این موضوع باعث نمی‌شود شرکتی مثل مایکروسافت توان رفع مشکلات سیستم‌عاملش را نداشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.