رسانه‌های اجتماعی

May 21, 2023
10:02 یکشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145508

خطر از بیخ گوش توییتر می‌گذرد

با وجود «لیندا یاکارینو» که به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر انتخاب شده است، شرکت‌های تبلیغاتی به آینده توییتر خوش‌بین هستند.
 
 
 
 
حالا که «لیندا یاکارینو»، مدیر تبلیغات سابق NBCUniversal، به‌عنوان جایگزین «ایلان ماسک» برای تصدی سمت مدیرعاملی توییتر انتخاب شده است، بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی جهان، GroupM، دیگر از این شبکه اجتماعی به‌عنوان یک پلتفرم «پرخطر» یاد نمی‌کند.
 
فایننشال تایمز به نقل از منابع خود در گزارش جدیدش توضیح داده که GroupM، پیشروترین شرکت سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در جهان که متعلق به شرکت تبلیغاتی بریتانیایی WPP است، توییتر را از دسته‌بندی «پرخطر» خارج کرده و همچنین به مشتریان خود اطلاع داده که این شرکت نسبت به انتصاب یاکارینو خوش‌بین است.
 
تحریم تبلیغات در توییتر با حضور ایلان ماسک
GroupM نوامبر سال گذشته توییتر را به‌عنوان یک پلتفرم «پرخطر» معرفی کرد و پس از تصاحب 44 میلیارد دلاری آن توسط ایلان ماسک، به مشتریان خود نسبت به خرید تبلیغات در آن هشدار داد. در آن زمان، آژانس تبلیغاتی به نگرانی‌هایی ازجمله تعداد زیاد کاربران «تأییدشده» که هویت حساب‌های پرمخاطب را جعل کرده‌اند و همچنین خروج یا اخراج مدیران توییتر اشاره کرده بود.
 
آژانس‌های تبلیغاتی دیگر مانند IPG و Omnicom Media Group نیز در آن زمان هزینه‌های تبلیغاتی خود در تو‌ییتر را متوقف کرده بودند.
 
طبق گزارش فایننشال تایمز، GroupM منتظر بود تا تیم مدیریت ارشد توییتر دوباره ساکن شود و سطح محتوای نامناسب این شبکه اجتماعی که با حضور ایلان ماسک افزایش یافته بود، به حالت عادی خود بازگردد. اکنون گفته می‌شود که این شرکت تبلیغاتی قصد دارد برای بهبود «ایمنی برند» توییتر با این شرکت همکاری کند تا از نمایش تبلیغات در کنار محتواهای مشکل‌ساز جلوگیری شود.
 
تغییر نظر GroupM درباره تبلیغات در توییتر بسیار ساده و منطقی به‌نظر می‌رسد. برخلاف ماسک که شرایط این شبکه‌اجتماعی را تا حدود زیادی نامنظم کرد، یاکارینو که چند هفته دیگر کار خود را آغاز می‌کند، کارنامه قدرتمندی در‌زمینه تبلیغات دارد؛ زیرا رئیس سابق تبلیغات NBCUniversal بوده است. این خبر به‌ویژه برای توییتر بسیار خوب خواهد بود؛ زیرا این شرکت از نظر مالی با مشکلاتی روبه‌رو شده است و ماسک تلاش دارد تا با ارائه ویژگی‌های جدیدی مانند آپلود ویدیوهای دو‌ساعته به مشترکین سرویس Twitter Blue، راه‌های جدیدی برای کسب درآمد پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.