تلفن همراه

گوشی

May 23, 2023
14:12 سه شنبه، 2ام خردادماه 1402
کد خبر: 145598

آیفون ۱۴ در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

قیمت آیفون ۱۴ در نواحی مختلف جهان به‌دلیل میزان مالیات و موارد دیگر بسیار متفاوت است.
 
قطعاً اپل با معرفی آیفون ۱۴، گوشی هوشمند بسیار باکیفیت و جذابی روانه‌ی بازار کرد اما قیمت ۸۰۰ دلاری آن (بدون در نظر گرفتن مالیات) باعث می‌شود بسیاری از افراد در سرتاسر جهان نتوانند این گوشی را خریداری کنند. البته قیمت گوشی‌های هوشمند اپل در همه‌ی کشورها یکسان نیست در برخی نواحی جهان می‌توان آیفون ۱۴ را با قیمت ارزان‌تر خریداری کرد.
 
ما قصد داریم نگاهی به قیمت مدل آنلاک آیفون ۱۴ در فروشگاه اپل یا نمایندگی‌های رسمی این شرکت در کشورهای مختلف داشته باشیم. بی‌شک درسرتاسر جهان انواع مختلفی از فروشندگان وجود دارند که برخی معتبرتر از دیگران هستند اما در این مقاله، قیمت مراکز رسمی را معیار قرار می‌دهیم.
 
در کدام کشورها می‌توانید آیفون ۱۴ را با کم‌ترین قیمت خریداری کنید؟
آیفون ۱۴ در ایالات‌ متحده به‌طور رسمی با برچسب ۸۰۰ دلاری به‌فورش می‌رسد. البته درصورتی‌که به وب‌سایت اپل مراجعه کنید، مدل آنلاک این محصول درواقع با برچسب ۸۲۹ دلاری عرضه می‌شود و مالیات آن در هر ایالت می‌تواند تفاوت داشته باشد. به‌هرحال قیمت نهایی گوشی مورداشاره بین ۸۷۵ تا ۹۲۰ دلار خواهد بود که ما برای مقایسه، قیمت پایین‌تر یعنی ۸۷۵ دلار را در نظر می‌گیریم.
 
براساس اعلام Androidauthority، قیمت آیفون ۱۴ در استرالیا نسبت‌ به سایر کشورهای جهان ارزان‌تر است؛ زیرا دستگاه مذکور در این کشور با برچسب ۸۴۸ دلار یا حتی کمتر به‌فروش می‌رسد. پس‌ از آن چین و کره‌ی جنوبی قرار دارند که پرچم‌دار اپل را به‌ترتیب با قیمت ۸۵۷ و ۸۵۸ دلار عرضه می‌کنند. تایوان و ژاپن نیز در جایگاه‌های بعدی این فهرست قرار دارند و قیمت آیفون ۱۴ در این کشورها نسبت‌ به ایالات‌متحده حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار ارزان‌تر است.
 
از طرف دیگر، برزیل و ترکیه ازجمله کشورهایی هستند که آیفون ۱۴ را با قیمتی بالاتر نسبت‌ به سایر کشورها عرضه می‌کنند. درحالی‌که قیمت این محصول در اکثر مناطق بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار است، مردم این دو کشور برای خرید جدیدترین پرچم‌دار اپل باید ۱۵۰۰ دلار یا حتی بیشتر پرداخت کنند. به‌عنوان مثال خرید آیفون ۱۴ در برزیل برای شما ۱۵۲۱ دلار هزینه خواهد داشت.
 
آیا خرید آیفون از کشورهای دیگر به‌صرفه است؟
مردم ترکیه و برزیل می‌توانند با خرید آیفون ۱۴ از کشورهای دیگر، به‌میزان درخوتوجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. به‌هرحال ساکنین ایالات‌ متحده با خرید این گوشی از کشورهای دیگر تفاوت زیادی در قیمت آن احساس نخواهند کرد. درواقع داده‌ها نشان می‌دهند ایالات‌متحده یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید آیفون ۱۴ است.
 
چرا قیمت آیفون در کشورهای مختلف، تفاوت دارد؟
مالیات یکی از مهم‌ترین دلایل تفاوت زیاد قیمت آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف جهان است. مالیات بر فروش و عوارض واردات نیز روی قیمت این محصول تأثیر دارند.
 
از آنجا که در این مقاله، قیمت آیفون را در هر کشور براساس دلار آمریکا اعلام می‌کنیم، نرخ‌های مبادله‌ای نیز وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. همچنین قیمت خرده‌فروشی گوشی مذکور در هر کشور براساس داده‌های سپتامبر ۲۰۲۲ تعیین شده است و به‌دلیل شرایط تورمی اقتصاد جهان در ماه‌های اخیر و نوسانات قیمت ارزها، این تخمین‌ها می‌تواند با قیمت‌های کنونی کمی تفاوت داشته باشد.
 
اپل در همه‌ی کشورهای جهان نمایندگی رسمی ندارد و به‌همین‌دلیل فروش آیفون ۱۴ در برخی نواحی جهان می‌تواند قیمت کاملاً متفاوتی نسبت‌ به قیمت‌های جهانی داشته باشد؛ زیرا در این شرایط فروشندگان معمولاً هزینه‌های دیگری مثل حق بیمه را به قیمت نهایی آیفون اضافه می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.