تلفن همراه

گوشی

June 4, 2023
12:23 یکشنبه، 14ام خردادماه 1402
کد خبر: 145963

این گوشی‌های شیائومی دیگر هیچ آپدیتی دریافت نخواهند کرد؛ به فکر تعویض گوشی باشید!

طبق اخبار به‌دست رسیده، برخی از گوشی‌های شیائومی که در زیر منتشر کرده‌ایم، دیگر هیچ‌گونه آپدیتی از سمت شیائومی دریافت نخواهند کرد.
 
 
کمپانی شیائومی هرساله تعدادی از گوشی‌های خود را به لیست سیاه اضافه کرده و اعلام می‌کند که این گوشی‌ها دیگر هیچ‌گونه آپدیتی دریافت نخواهند کرد. حال در جدیدترین اقدام، برخی از گوشی‌های شیائومی که نام آنها در این مطلب آمده است نیز به این لیست اضافه شده و غول تکنولوژی چینی جهان پشتیبانی خود از آنها را به‌طور کامل قطع خواهد کرد.
 
گوشی‌های شیائومی زیر از لیست پشتیبانی خارج شدند
گوشی‌های شیائومی همیشه پرطرفدار بوده‌اند و سری ردمی نوت به دلایل مختلفی مانند قیمت پایین و طراحی جذاب، همواره جزء پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار کشورمان بوده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، این گوشی جذاب و خوش‌قیمت معرفی شد. هر چند ردمی نوت ۹ و دیگر برادرانش در این سری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند اما مشکلاتی مانند قطع شدن خودکار تماس‌ها، داد کاربران این سری را در آورده بود. در ادامه شیائومی توانست تا حدی این ایراد ردمی نوت ۹ را با آپدیت هایی از بین ببرد و کاربرانش را راضی کند اما حالا دیگر هر مشکلی در این گوشی‌ها وجود دارد، هیچ‌وقت از بین نخواهد رفت چون دیگر خبری از آپدیت نخواهد بود!
 
 
 
شرکت شیائومی رسماً اعلام کرده دیگر دوران پایان پشتیبانی از سری ردمی نوت ۹ فرا رسیده است. البته کاربران این گوشی‌ها نباید احساس تنهایی کنند چون شیائومی دیگر برای مدل‌هایی مانند می نوت ۱۰ هم آپدیتی منتشر نخواهد کرد. با این تفاسیر، از حالا به بعد کاربران گوشی‌های ردمی نوت ۹ معمولی، ردمی نوت ۹ پرو، ردمی نوت ۹ اس و اس پرو مکس دیگر بروزرسانی دریافت نمی‌کنند.
 
وقتی یک گوشی در لیست EOS یا پایان پشتیبانی شیائومی قرار می‌گیرد، دیگر هیچ آپدیت رابط کاربری یا اندرویدی دریافت نخواهد کرد. در کنار این موارد، دیگر خبری از آپدیت‌های امنیتی هم نخواهد بود و ممکن است مشکلاتی برای گوشی کاربران به وجود بیاید و یا گوشی در برابر حمله هکرها ضعیف عمل کند.
 
در بسیاری از نقاط جهان معمولاً با پایان دوره پشتیبانی بسیاری از کاربران سراغ خرید یک مدل جدید‌تر می‌روند اما بالا رفتن قیمت موبایل در سال‌های گذشته باعث شده این گزینه برای بسیاری از کاربران در دسترس نباشد. با نبود آپدیت ممکن است باگ‌های گوشی ماندگار شوند و به جز نصب رام‌های غیررسمی، راهی برای از بین بردن آن‌ها وجود نداشته باشد.
 
بهترین راه برای استفاده از ردمی نوت 9 پس‌از پایان پشتیبانی چیست؟
حالا که دیگر پشتیبانی و آپدیت‌های سری ردمی نوت ۹ شیائومی به پایان رسیده است، باید سراغ راه‌هایی بروید تا ریسک استفاده از گوشی کمتر شود. شما می‌توانید با نصب یک آنتی ویروس قدرتمند، تا حدی خیالتان را راحت کنید و گوشی‌تان را امن‌تر کنید. همچنین با توجه به بیشتر شدن ریسک ویروسی شدن گوشی، پیشنهاد می‌کنیم در چنین شرایطی فقط و فقط برنامه‌ها را از گوگل پلی استور دریافت کنید تا خطری موبایل شما را تهدید نکند.
 
 
 
شیائومی تقریباً تمام مشکلات این سری را حل کرده و احتمالاً اکثر کاربران از تجربه کاربری ردمی نوت ۹ خود راضی باشند. با این حال اگر مشکلاتی در گوشی شما وجود دارند، می‌توانید بعد از بک آپ گرفتن از اطلاعات، سراغ ریست فکتوری بروید. این راه می‌تواند در مواردی گوشی شما را نجات دهد اما اگر مشکلات جدی‌تر باشند، شاید نیاز باشد یک رام غیررسمی روی گوشی ردمی نوت ۹ خود نصب کنید تا کمبود آپدیت‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری تا حدی از بین برود. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال این رام‌ها را نصب نکرده‌اید، به هیچ وجه بدون دانش اولیه سراغ این کار نروید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.