فناوری اطلاعات

June 5, 2023
13:52 دوشنبه، 15ام خردادماه 1402
کد خبر: 145988

اپل در اولین روز کنفرانس WWDC با اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا روبرو می‌شود

امروز برای اپل اهمیت زیادی دارد، زیرا WWDC برگزار می‌شود. حالا انجمن نویسندگان آمریکا در جریان اعتصابات خود این روز را هدف قرار داده است.
 
 
انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در ادامه اعتصابات خود، این بار به سراغ اپل رفته و با چندین اعلامیه و بروشور اعتراضی در فروشگاه‌های غول فناوری، از جمله مرکز بازدیدکنندگان Apple Park، تلاش کرده تا به‌نوعی از توجه رسانه‌ها به کنفرانس WWDC 2023 اپل جلوگیری کند.
 
تقریباً از دو ماه پیش، انجمن نویسندگان آمریکا با اشاره به دلایلی از جمله پیشرفت هوش مصنوعی، وارد اعتصاب شد و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر توافق آن‌ها وجود ندارد. اکنون این گروه، کمپین‌هایی را علیه شرکت‌ها و استودیوهای مستقل آغاز کرده است که شامل اپل نیز می‌شود. البته طبق گزارش 9to5Mac، کمپین علیه اپل به دلیل بخش +Apple TV و محتواهای اورجینال آن شکل گرفته است.
 
اتحادیه نویسندگان با اعتصاب خود به دنبال دریافت دستمزد بیشتر و توسعه مقرراتی برای هوش مصنوعی در زمینه فیلمنامه‌نویسی است. آن‌ها با اعتصاب خود اعلام کرده‌اند که برای فیلم و سریال‌های هالیوودی که هم‌اکنون مراحل فیلمبرداری خود را طی می‌کنند و در حال ساخت هستند، هیچ فعالیتی انجام نمی‌شود مگر اینکه برای خواسته‌های آن‌ها توافقی انجام شود. همین امر باعث شده تا تولید بسیاری از فیلم و سریال‌ها با مشکلاتی مواجه شود.
 
اعلامیه WGA علیه اپل
با این حال، WGA و متحدانش به جای اعتصاب یا انجام راه‌پیمایی اعتراضی، همزمان با رویداد WWDC در فروشگاه‌های اپل اعلامیه‌هایی را پخش خواهند کرد که نمونه‌ای از آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:
 
 
در آخر باید اشاره کرد با توجه به اینکه اطلاعیه‌های اپل برای WWDC مواردی از پیش ضبط شده هستند، بعید به نظر می‌رسد که تلاش‌های WGA و حضور آن توسط افرادی که این نمایش را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند احساس شود. اما این احتمال وجود دارد که تعداد از مهمانانی که برای حضور در این رویداد به محل برگزاری آن دعوت شده‌اند، از فعالیت اعتصابی آن‌ها در Apple Park آگاه شوند، اما در مجموع، تلاش WGA احتمالاً تاثیر زیادی بر برنامه‌های کلی اپل نخواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.