اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 8, 2023
19:24 پنجشنبه، 18ام خردادماه 1402
کد خبر: 146082

واتزاپ مثل تلگرام کانال دار می‌شود!

WhatsApp-Channels-screen-770x285.jpg
 
ICTna.ir – ویژگی جدید "کانال" به عنوان "ابزار پخش یک طرفه برای مدیران برای ارسال متن، عکس، ویدئو، استیکر و نظرسنجی" توسط واتزاپ ارائه میشود. براین اساس مشترک مثل تلگرام، کانالی را پیدا میکند که در آن مشترک شود و سپس چیزهایی را که صاحب آن کانال ارسال می‌کند به صورت یک طرفه دریافت میکند. از این نظر به نظر می رسد نسخه محدودی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و توییتر در واتزاپ ارائه خواهد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با توجه به اینکه متا از قبل مالک اینستاگرام است، مشخص نیست که چرا تلاش می‌کند این نوع عملکرد را به واتس‌اپ بیاورد، یا چرا کسی کانال‌ها را به عنوان راهی برای تعقیب افراد مشهور و برندها ترجیح می‌دهد، به خصوص که به نظر می‌رسد فاقد بعد تعاملی و اجتماعی است.
 
پاراگراف های زیر از وبلاگ واتزاپ سرنخ هایی را در این خصوص ارائه میکند: ما در آرزوی ساخت خصوصی ترین سرویس پخش موجود هستیم. این کار با محافظت از اطلاعات شخصی ادمین ها و دنبال کنندگان شروع می شود. به عنوان سرپرست کانال، شماره تلفن و عکس نمایه شما به دنبال کنندگان نشان داده نمی شود. به همین ترتیب، دنبال کردن یک کانال، شماره تلفن شما را برای ادمین یا دیگر دنبال‌کنندگان فاش نمی‌کند. اینکه چه کسی را دنبال می کنید، انتخاب شماست و خصوصی است. مشابه نحوه ایجاد پیام‌رسان، ما معتقد نیستیم که به‌روزرسانی‌های قبلی کانال باید برای همیشه باقی بماند. بنابراین، تاریخچه کانال را فقط تا 30 روز در سرورهای خود ذخیره می‌کنیم و راه‌هایی برای ناپدید شدن سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها از دستگاه‌های فالوورها به آن اضافه می‌کنیم. مدیران همچنین این گزینه را خواهند داشت که قابلیت اسکرین شات گرفتن و یا فوروارد پیامها را از کانال خود مسدود کنند. در نهایت، ما این امکان را برای ادمین ها فراهم می کنیم که تصمیم بگیرند چه کسی می تواند کانال آنها را دنبال کند و آیا می خواهد کانال آنها در فهرست قابل کشف باشد یا نه. با توجه به هدف کانال ها دستیابی به مخاطبان گسترده، کانال ها به طور پیش فرض رمزگذاری نشده اند. ما فکر می کنیم مواردی وجود دارد که کانال های سرتاسر رمزگذاری شده برای مخاطبان محدود ممکن است منطقی باشد، مانند یک سازمان غیرانتفاعی یا بهداشتی، و ما در حال بررسی این موضوع به عنوان یک گزینه برای ارائه در آینده هستیم.
 
به هر حال، سرویس Channels واتزاپ فعلا فقط برای شروع در کلمبیا و سنگاپور راه اندازی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.