تحلیل بازار

تلفن همراه

June 9, 2023
12:12 جمعه، 19ام خردادماه 1402
کد خبر: 146100

دولت ترکیه بیشتر از خود اپل از آیفون سود می‌برد

با افزایش قابل‌توجه مالیات واردات در ترکیه، این کشور هم‌اکنون گران‌قیمت‌ترین آیفون‌های دنیا را می‌فروشد.
 
iphonetur.PNG
 
قیمت محصولات فناوری در سراسر دنیا در حال افزایش است. قبلا گوشی‌های پرچمدار را با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار می‌خریدیم، اما امروزه قیمت این محصولات به‌سادگی مرز ۱٬۰۰۰ دلار را رد می‌کند. گوشی‌های هوشمند فراتر از ابزاری ارتباطی هستند و قابلیت‌های متنوعی نظیر تصویربرداری و گیمینگ دارند.
 
خرید آیفون در ترکیه کار دشواری است. در یک ماه اخیر قیمت محصولات اپل در ترکیه سه بار افزایش پیدا کرده است تا این کشور هم‌اکنون گران‌ترین آیفون‌های دنیا را بفروشد. ترکیه مالیات زیادی بر محصولات وارداتی اعمال می‌کند.
 
مشکلات اقتصادی ترکیه باعث افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش لیر شده است. بر اساس گزارش گیزموچاینا، در پی تحولات اخیر هم‌اکنون آیفون ۱۴ پرو مکس یک ترابایتی در ترکیه گران‌قیمت‌ترین آیفون دنیا محسوب می‌شود. این گوشی در ایالات متحده ۱٬۵۹۹ دلار قیمت دارد اما در ترکیه باید ۳٬۲۷۳ دلار پرداخت کنید.
 
 
iphonetur2.PNG
این جدول قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد
 
گیزموچاینا می‌گوید تنها ۱٬۶۳۶ دلار از قیمت ۳٬۲۷۳ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس به جیب اپل می‌رود و بقیه‌ به دولت ترکیه می‌رسد. در حال حاضر مدل استاندارد آیفون ۱۴ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه در ترکیه ۱٬۸۱۸ دلار قیمت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.