تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 11, 2023
10:17 یکشنبه، 21ام خردادماه 1402
کد خبر: 146176

وزیر ارتباطات: روزانه میلیون ها نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می کنند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستگاه های فعال در حوزه هوشمندسازی و ارایه آنلاین خدمات است، گفت: روزانه میلیون ها نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می کنند و ارایه بی وقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد تاکید است.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بر اساس فناوری به مردم و مددجویان کمیته امداد، به اقدامات این مجموعه برای راه اندازی امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام یکی از دستگاه های فعال در حوزه هوشمندسازی و ارایه آنلاین خدمات است و می تواند در آینده، اتصال به موسسات خیریه برای ارائه سرویس بهتر به نیازمندان واقعی را در دستور کار خود داشته باشد.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر ارایه بی وقفه و با کیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: این وزارتخانه بر ارایه آنلاین خدمات در این پنجره نظارت دارد و دستگاه های مختلف باید بر رفع قطعی ها و کمبودها در ارایه خدمات الکترونیکی اهتمام ویژه داشته باشند.
زارع پور تاکید کرد: در هر صورت هر مشکل و نارسایی باشد باید با همکاری تمام دستگاه ها حل شود چرا که مردم دولت را مسوول می دانند.
 
وی از پیشنهاد یکی از مدیران کمیته امداد برای ایجاد مشوق در استفاده از پنجره ملی خدمات دولت برای دریافت خدمات استقبال کرد و دستور بررسی موضوع را داد.
رییس کمیته امداد نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امداد هوشمند، به برخی از کاستی ها و مشکلات در این حوزه اشاره کرد و از وزیر ارتباطات برای رفع آنان کمک خواست.
در ادامه، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز برای استفاده و همکاری کمیته امداد از ظرفیت پیام رسان های داخلی اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه مدیران کمیته امداد نیز گزارشی از وضعیت ارائه سرویس ها و خدمات الکترونیکی و هوشمند به مددجویان خود ارائه کردند.
 
بر اساس آخرین آمار تا الان بیش از 95 درصد دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته اند و حدود نیمی از خدمات خود را در my.gov.ir ارایه می دهند و تا الان بیش از 15 میلیون نفر با انجام احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند و روزانه میلیونها نفر از خدمات این درگاه  استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.