5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

June 13, 2023
8:02 سه شنبه، 23ام خردادماه 1402
کد خبر: 146241

مشوق‌های جدید دولت انگلیس در حوزه مخابرات اعلام شد

OneWeb-pr-image-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir – پهنای باند ماهواره‌ای برای مناطق دورافتاده اسکاتلند، تفاهم نامه با استرالیا، و چراغ‌های هوشمند، جدیدترین ابتکارات دولتی هستند که برای تبدیل بریتانیا به یک رهبر بین‌المللی در حوزه مخابرات طراحی شده‌اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سه ابتکار توسط سر جان ویتینگدیل وزیر فناوری انگلیس، در رویدادی به نام هفته فناوری لندن اعلام شد. در اولین ابتکار، جزیره پاپا استور در جزایر شتلند که یکی از دورافتاده‌ترین جوامع در سراسر بریتانیا است، از این هفته دسترسی به اینترنت مبتنی بر سرویس ماهواره ای را از طریق خدمات شرکت OneWeb دریافت خواهد کرد.
 
گروه شبکه های کلاروس در حال نصب یک پانل مسطح "کی متا" است که در صورت راه اندازی به صورت فلکی ماهواره های مدار پایین زمین (LEO) وان وب متصل می شود تا به خوبی اینترنت را از فضا در این منطقه دور افتاده تامین کند.
 
در این اطلاعیه آمده است که نصب این پنل اولین عرضه تجاری آن در اروپا است. این بخشی از برنامه "آزماییشی آلفا" دولت است که به دنبال آن است تا مشخص کند که اتصال مناطق بسیار دورافتاده بریتانیا به پهنای باند مبتنی بر ماهواره LEO در مقیاس وسیع‌تر چقدر عملی است.
 
نیل مسترسون، مدیر عامل وان وب در این خصوص گفت: OneWeb همیشه به دنبال استفاده از اتصال ماهواره ای برای پر کردن شکاف دیجیتالی برای جوامع و تجارت در سراسر جهان بوده است. اتصال برای همه، به ویژه برای دورافتاده‌ترین جوامع حیاتی است و ما خوشحالیم که با دولت و شرکای خود در این آزمایش همکاری می‌کنیم تا اتصال با سرعت بالا و تأخیر کم را برای کسانی که در جزیره دور افتاده شتلند زندگی و کار می‌کنند، ایجاد کنیم.
 
در همین حال، برنامه پایلوت زیرساخت هوشمند (SIPP) نیز اعلام شد که تا 1.5 میلیون پوند، همسان با ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند، برای 6 راهبر اصلی تحت رهبری مقامات محلی، که ذینفعان را از طریق رقابت تعیین می‌شوند، پرداخت می‌کند. هدف این طرح، استقرار «زیرساخت دیجیتال پیشرفته» است. البته تنها مثالی که از آن ارائه می‌شود، یک لامپ هوشمند است!
 
این طرح که بعنوان یک آچار فرانسه معرفی میشود، از خدمات هوشمند تا مبلمان شهری را ارائه می‌کند، مانند بهبود اتصال شبکه تلفن همراه (احتمالا از طریق اسمالسل)، وای‌فای عمومی، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین ایمنی عمومی و نظارت بر محیط‌زیست را به مخاطبین وعده میدهد.
 
جسی نورمن، وزیر فناوری و کربن‌زدایی انگلیس در این باره گفت: دولت با تبدیل چراغ‌ها و سایر زیرساخت‌های جاده‌ای به دستگاه‌های هوشمند مانند نقاط وای‌فای عمومی، روی راه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که زیرساخت‌های حمل‌ونقل روزمره را می‌توان برای آینده‌ای سبزتر و پاک‌تر تغییر دهد. دولت این برنامه اتصال را در سراسر کشور تقویت می کند و دسترسی به شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش می دهد و به ما کمک می کند تا به اهداف ناب خود برسیم.
 
در نهایت، "یادداشت تفاهم در زمینه تنوع مخابرات" با استرالیا امضا شده است. گفته شده است که این امر برای تقویت همکاری در زمینه تنوع ارتباطات، به ویژه توسعه راه حل های باز و قابل همکاری مانند open RAN طراحی شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.