تلفن همراه

گجت

June 14, 2023
12:37 چهارشنبه، 24ام خردادماه 1402
کد خبر: 146299

بالاخره بدون ریست‌کردن گلکسی واچ می‌توانید آن را به گوشی دیگری متصل کنید

اجبار به ریست گلکسی‌واچ و بازگشت به تنظیمات کارخانه برای اتصال آن به گوشی دیگر، موضوع آزاردهنده‌ای است؛ ولی گویا این موضوع تغییر خواهد کرد.
 
گوگل در طول زمان قابلیت‌های کوچک و بزرگی را به سیستم‌عامل Wear OS خود اضافه کرده است؛ اما هنوزهم ویژگی‌هایی آزاردهنده‌ای از دوران نه‌چندان موفق این سیستم‌عامل، مثل اجبار به بازنشانی ساعت به تنظیمات کارخانه برای اتصال به گوشی هوشمند دیگر می‌توان یافت؛ ولی براساس شایعه‌ای جدید، این مشکل برطرف خواهد شد.
 
در چند سال گذشته، گوگل تصمیم گرفته است تا برای رقابت بهتر ساعت‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل Wear OS با اپل واچ، آن‌ها را به قابلیت‌های بهتر و بیشتری مجهز کند و مشکلات آن را کاهش دهد. گوگل این تصمیم را با Wear OS 3 شروع کرد که تغییر بزرگی درمقایسه‌با نسل قبلی خود بود و به‌نظر می‌رسد برای نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل نیز برنامه‌هایی در سر دارد.
 
اجبار به بازنشانی به تنظیمات کارخانه برای تغییر گوشی متصل به ساعت هوشمند حتی زمانی که هر دو گوشی از یک حساب کاربری گوگل استفاده می‌کنند، چندان تجربه‌ی جذابی نیست. بااین‌حال، براساس گزارشی که 9to5google منتشر کرده، سامسونگ، یکی از تولیدکنندگان ساعت‌های مبتنی‌بر Wear OS، در جدید‌ترین نسخه از رابط کاربری OneUI خود که برپایه‌ی Wear OS 4 است، این مشکل را برطرف کند.
 
درحال‌حاضر، One UI 5 در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد؛ ولی قابلیتی جدید با عنوان (ساعت خود را بدون تنظیم مجدد جا‌به‌جا کنید یا Transfer your watch without resetting) در نسخه‌ی پایدار آن دیده می‌شود. ناگفته نماند برای بهره‌گیری از این قابلیت باید برنامه‌ی Galaxy Wearable را داشته باشید و دستگاه‌ها به هم متصل باشند و پنجره‌ای پاپ‌‌آپ را حین فرآیند انتقال نمایش دهند.
 
به‌گفته‌ی 9to5Google، ممکن است قابلیت تغییر گوشی بدون نیاز به ریست ساعت، برای تمام ساعت‌هایی دردسترس قرار بگیرد که از سیستم‌عامل Wear OS 4 استفاده خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.