بازی

فناوری اطلاعات

June 17, 2023
9:13 شنبه، 27ام خردادماه 1402
کد خبر: 146376

قاضی آمریکایی بستن قرارداد اکتیویژن را موقتاً ممنوع کرد

یکی از قاضیان آمریکایی اعلام کرده است که مایکروسافت موقتاً اجازه ندارد قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد را منعقد کند.
 
 
 
 
دادگاهی فدرال در ایالات متحده قرار منع موقت صادر کرده است تا مایکروسافت فعلاً اجازه‌ی بستن قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد را نداشته باشد. این حکم نتیجه‌ی درخواست مستقیم کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) است. FTC اواخر سال ۲۰۲۲ در پرونده‌ای دیگر، از مایکروسافت شکایت کرده بود.
 
به‌نوشته‌ی ورج، دادگاه قصد دارد حدوداً دو هفته‌ی دیگر جلسه‌ی استماع با محوریت همین پرونده برگزار کند. اگر همه‌چیز طبق انتظار FTC پیش برود، مایکروسافت تا زمان تعیین‌ تکلیف پرونده‌ای که اواخر ۲۰۲۲ ثبت شد، اجازه‌ی ثبت قرارداد را نخواهد داشت.
 
به‌موجب حکم دادگاه، بعید است که مایکروسافت در ماه جاری میلادی بخت بستن قرارداد با اکتیویژن را پیدا کند. فردی به‌نمایندگی از مایکروسافت می‌گوید تسریع روند حقوقی در آمریکا در‌نهایت باعث می‌شود مردم انتخاب‌های بیشتری داشته باشند و رقابت در صنعت بازی افزایش پیدا کند.
 
مایکروسافت برای بستن قرارداد اکتیویژن با مخالفت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ اما اتحادیه‌ی اروپا و ده‌ها کشور دیگر ازجمله چین به این قرارداد چراغ سبز نشان داده‌اند.
 
کمیسیون فدرال تجارت نگران است که مایکروسافت با بی‌توجهی به موضع‌گیری بریتانیا قرارداد اکتیویژن را نهایی کند. بر‌اساس مفاد قرارداد، مایکروسافت موظف است قبل از ۱۸ جولای (۲۷ تیر) قرارداد را ببندد، وگرنه ردموندی‌ها موظف‌اند غرامت سه‌میلیارد‌دلاری به اکتیویژن پرداخت کنند. ناگفته نماند که این در حالی است که ضرب‌الأجل قرارداد تمدید نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.