فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

June 26, 2023
9:35 دوشنبه، 5ام تیرماه 1402
کد خبر: 146650

کارکنان تکنولوژی قید افزایش درآمد را زده‌اند

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تعدیل گسترده نیروی در بخش تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از کارکنان این صنعت قید حقوق بیشتر را زده و حتی به درآمد کمتر راضی شوند.
 
 
به گزارش بیزنس‌اینسایدر، حدود ۵۶ درصد از کارکنان تکنولوژی در یک نظرسنجی رسمی از وبسایت کاریابی Blind می‌گویند برای یک جایگاه جدید پذیرای درآمد مشابه یا حتی کمتر هستند و ۴۵ درصد پاسخ دهندگان می‌گویند به دلیل مشکلات بازار کار و تعدیل نیروی گسترده در صنعت تکنولوژی حقوق مشابه یا کمتر را قبول می‌کنند.
 
در حالی که امنیت شغلی بسیاری از کارکنان تکنولوژی با مشکل مواجه شده است، بسیاری هم نگران سلامت محیط کاری خود هستند. از جمله دیگر دلایل قبول حقوق مشابه یا کمتر هم فرهنگ شرکتی و تعادل کار و زندگی است. در دورانی که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال بازگرداندن کارکنان به محیط کار هستند، بسیاری روند دورکاری خود را به حضور فیزیکی ترجیح می‌دهند.
 
یکی از کارکنان شرکت متا در پاسخ به این تحقیق گفت: «ترجیح می‌دهم درآمد کمتری داشته باشم و خوشحال‌تر باشم.»
 
یکی دیگر از کارکنان متا می‌گویند شرکت‌هایی که حقوق بیشتری می‌دهند «در حال تعدیل نیرو هستند و فرهنگشان جهنم شده است.» برای مثال، متا و گوگل، که به بسته‌های حمایتی بزرگ شهرت دارند هزاران نفر از کارکنان خود را در ماه‌های گذشته اخراج کرده‌اند.
 
هیچکدام از این دو شرکت به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده‌اند.
 
گزارش جریان‌های مورد انتظار مهندسی درآمد ۲۰۲۳ از Blind حاصل تحقیقاتی با حضور ۷ هزار و ۳۰۰ فعال تکنولژی در ماه آوریل است و همچنین داده‌های مربوط به ۵۰ هزار کارمند تکنولوژی در کاریابی این شرکت را نیز شامل می‌شود.
 
گزارش بلایند نشان می‌دهد که میانگین انتظار حقوق در بخش تکنولوژی حدود ۵ درصد در یک سال گذشته کاهش یافته است. بیشترین کاهش انتظار مربوط به مهندسان ارشد و متوسط است و در این بخش شاهد ریزش ۸ تا ۱۰ درصدی هستیم. به گفته بلایند تعداد زیاد کارکنان رده متوسط تکنولوژی باعث کاهش بیشتر انتظار درآمدی برای این بخش شده است.
 
این تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان تکنولوژی در مراکز اصلی فناوری از جمله نیویورک، سن‌فرانسیسکو و سیاتل (که مخارج زندگی بیشتری دارند)، بیشتر از همه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. درآمد مهندسان میان رده در این مراکز فناوری نسبت به سال گذشته خود ۱۳ درصد کمتر شده است.
 
در عین حال تحقیقات بلایند نشان می‌دهد که بیشترین حداقل حقوق مربوط به مهندسان یادگیری ماشینی است. به نظر می‌رسد که افزایش توجه به محصولات هوش مصنوعی باعث شده تا شرکت‌های تکنولوژی توجه زیادی به این بخش نشان دهند.
 
این مطالعه همچنین به نگرانی‌های کارکنان تکنولوژی که در شبکه‌های اجتماعی نمود پیدا کرده اشاره می‌کند. در چند ماه گذشته، صدها کارمند تکنولوژی اظهار نگرانی کرده‌اند که با توجه به افزایش توانمندی‌های هوش مصنوعی در حوزه مهندسی نرم‌افزار، دیگر دوران حقوق‌های بیشتر ۵۰۰ هزار دلار در این حوزه به پایان رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.