اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 26, 2023
13:24 دوشنبه، 5ام تیرماه 1402
کد خبر: 146678

بازبینی رتبه‌بندی مراکز داده در کمیسیون تنظیم مقررات/ اعطای گواهینامه مراکز داده به پنج مرکز مجاز

ICTna.ir – با امضای تفاهم‌‌نامه‌ای میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پنج مرکز مجاز گواهینامه مرکز داده دریافت کردند.

Khansari.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه در حاشیه دومین روز از نمایشگاه الکامپ گفت: دستگاه‌های دولتی که نرم‌افزار استفاده می‌کنند، باید گواهی اصالت و سلامت نرم‌افزار دریافت کنند.

محمد خوانساری با اشاره به قانون طبقات نرم‌افزاری افزود: قانون طبقات نرم‌افزار باید با کمک نظام صنفی رایانه‌ای پیش برود. یک خدمتی که از سال‌های قبل شکل گرفت، خدمت رتبه‌بندی مراکز داده است که با همکاری کمیسیون تنظیم مقررات در حال بازبینی آن هستیم.

او افزود: بخشی از تفاهم‌نامه اعطای گواهینامه به مراکز داده به منظور ساماندهی وضعیت نرم‌افزارهای کشور و خدماتی است که به مردم و دستگاه‌های دولتی داده می‌شود و نتیجه عملی است که از سال‌های گذشته برای ساماندهی فضای مراکز داده انجام می‌شد.

خوانساری تصریخ کرد: ما مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر داریم اما خدمات میزبانی و خدمات سرویس‌های ابری در آن نداریم که باید این خدمت را نیز لحاظ کنیم.

به گفته او، از قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار ۲۰ سال می‌گذرد و بازبینی این قانون یکی از تکالیفی است که مدنظر سازمان فناوری اطلاعات ایران است و شیوه طبقه‌بندی نرم‌افزارها و گواهی فنی و حفظ حقوق پدیدآورندگان نیز باید در نظر گرفته شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.