سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 1, 2023
11:09 شنبه، 10ام تیرماه 1402
کد خبر: 146893

مایکروسافت ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را برای خرید از طریق بینگ و اج معرفی کرد

یکی از این ابزارها، براساس درخواست کاربران، راهنمای خرید به آن‌ها ارائه می‌کند و با کمک ابزار دیگری می‌توان بررسی‌های یک محصول را خلاصه کرد.
 
 
 
 
مایکروسافت مجموعه جدیدی از ابزارهای خرید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای موتور جستجوی بینگ (‌Bing) و چت‌بات آن در نوار کناری مرورگر اج (Edge) معرفی کرد.
 
ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید بینگ و اج
غول ردموندی، با وجود این ابزارها می‌تواند در هنگام جستجوی کاربران درباره موضوعاتی مانند «لوازم موردنیاز دانشگاه»، از قابلیت‌های هوش مصنوعی چت‌بات بینگ به‌منظور تولید راهنمای خرید کمک بگیرد. این ویژگی مایکروسافت می‌تواند محصولات هر دسته‌بندی را جمع‌آوری کرده، مشخصات آن‌ها را فهرست کند تا بتوانید موارد مشابه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و البته به کاربران اعلام می‌کند که آن‌ها را از چه فروشگاه‌هایی می‌تواند بخرد.
 
 
با توجه به اینکه سایت‌های زیادی در حال حاضر راهنمای خرید محصولات مربوط به تخصص خود را ارائه می‌کنند، باید دید آن‌ها به این تغییر موتور جستجو بینگ مایکروسافت چه واکنشی نشان خواهند داد. همچنین این احتمال وجود دارد که گوگل و سایر شرکت‌ها نیز در آینده ویژگی مشابهی را به کاربران خود ارائه کنند.
 
ویژگی دیگری که مایکروسافت از امروز در سرتاسر جهان ارائه کرده، ارائه خلاصه‌های از بررسی محصولات توسط هوش مصنوعی است. همانطور که کاملاً قابل تشخیص است، این ویژگی بررسی‌های آنلاین محصولات را خلاصه می‌کند و به‌سادگی می‌توانید از بینگ چت آن را درخواست کنید.
 
 
Price Match دیگر ویژگی است که مایکروسافت به کاربران ارائه کرده تا بتوانند از طریق آن، از یک خرده‌فروش درخواست تطبیق قیمت کنند. در واقع با این ویژگی، خرده‌فروشان می‌توانند قیمت محصولات خود را با رقبا تطبیق دهند.
 
ارائه راهنمای خرید در بینگ هم‌اکنون برای کاربران ایالات متحده ارائه شده و کاربران سراسر جهان به این ویژگی در اج دسترسی دارند.
 
مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگی بوده که تاکنون سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی کرده است. اخیراً غول ردموندی برای یکی دیگر از محصولات خود، یعنی لینکدین، ویژگی را فراهم کرده بود که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی برای کاربران پست بنویسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.