5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

July 7, 2023
18:06 جمعه، 16ام تیرماه 1402
کد خبر: 147217

اریکسون مرکز فناوری جدید اروپایی خود را در استونی راه اندازی می‌کند

Ericsson-logo-window-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اریکسون 155 میلیون یورو برای استقرار و تجهیز یک مرکز تولید و فناوری هوشمند در اروپا هزینه می کند و میگوید به دنبال ایجاد پیوندهای قوی تر بین تحقیق و توسعه و تولید است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وندور سوئدی تجهیزات مخابراتی، اریکسون، این هفته اعلام کرد که چهار مجموعه تأسیسات در استونی را در یک مرکز هوشمند 50هزار متر مربعی که شامل آزمایشگاه‌های مجهز، انبارها، خطوط تولید و دفاتر می‌شود، ادغام خواهد کرد.
 
به نظر میرسد اریکسون عملا اولین گام را برداشته و خاطرنشان کرده که توافقنامه قطعی برای خرید ملک برای ساخت این هاب هوشمند را امضا کرده است. با این حال، انتظار نمی رود این معامله تا سه ماهه چهارم سال 2024 قطعی شود و مشروط به شرایط خاص و نامشخصی میتواند باشد. به این ترتیب، این هاب، واقع در پارک تجاری شهر اولمیست در تالین، در اوایل سال 2026 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
فردریک جدلینگ، قائم مقام و رئیس شبکه‌های اریکسون در این خصوص: این حرکت در راستای استراتژی بلندمدت اریکسون برای یک زنجیره تامین انعطاف‌پذیرتر و پایدار است، که به طور قابل‌توجهی ردپای کربن ما را کاهش می‌دهد و از قدرت 5G برای تولید هوشمند استفاده می‌کند.
 
وی میگوید: همانطور که در ایالات متحده انجام نشان دادیم کل چشم‌انداز تولید ما در سطح جهانی در حال دیجیتالی شدن است و این امر باعث تقویت پیوند بین تحقیق و توسعه ما و معرفی محصول جدید می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هر محصولی که تولید می‌کنیم نه تنها به نفع مشتریانمان است، بلکه با محیط زیست هم سازگارتر است.
 
اریکسون هدف خود را کاهش 70 درصدی کاهش انتشار کربن در مقایسه با چهار تأسیسات استونیایی است که هاب جدید جایگزین خواهد کرد و اشاره کرد که از هدف خود برای صفر شدن کربن تولیدی تا سال 2030 در اوپریشن اریکسون حمایت می کند.
 
این فروشنده خاطرنشان کرد: CSPها با ارتقای سایت های 4G موجود به 5G می توانند ظرفیت شبکه خود را تا 10 برابر افزایش دهند و در عین حال مصرف انرژی را تا بیش از 30 درصد کاهش دهند.
 
تصادفاً، اریکسون اخیراً به یک نقطه عطف مهم در تجهیزات 5G دست یافته است. این وندور سوئدی اواخر ماه گذشته فاش کرد که 10 میلیون رادیو آماده 5G را به سراسر جهان ارسال کرده است. جدلینگ در یک پست وبلاگی گفت که حدود 50 درصد از ترافیک 5G در خارج از چین بر روی شبکه های اریکسون منتقل می شود و افزود که 147 شبکه زنده 5G از جمله 25 شبکه مستقل(NSA) با فناوری 5G توسط اریکسون تامین می شوند.
 
جدلینگ همچنین به راه‌حل‌های کارآمد انرژی اریکسون که برای بهبود اثرات زیست‌محیطی 5G طراحی شده‌اند اشاره کرد.
 
این مدیر اجرایی در کنار اعلامیه هاب هوشمند جدید شرکتش گفته: ما متعهد هستیم که در خط مقدم اوپریشن پایدار در اروپا باشیم، زیرا فرآیند تولید خود را به طور مشترک با شرکا و مشتریان خود متحول می‌کنیم و از گسترش گسترش 5G حمایت می‌کنیم. این هاب هوشمند 100 درصد از برق تجدیدپذیر تامین می شود و با بهره وری بهینه از طریق هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، روباتیک و سایر فناوری های پیشرفته صنعت 4.0 ساخته می شود.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.