5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 7, 2023
20:44 جمعه، 16ام تیرماه 1402
کد خبر: 147219

آمریکا نصب 5G FWA در ساختمانها را تسهیل می‌کند

5G-FWA_illustration-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اپراتورهای تلفن همراه ایالات متحده باید از زیرساخت‌های موجود در ساختمان‌های آپارتمانی برای تسریع در استقرار بی‌سیم ثابت (5G FWA) استفاده کنند و انجمن پهنای باند آمریکا در حال کار بر روی تسهیل این روند است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این انجمن، روز چهارشنبه از پروژه جدیدی برای امکان استقرار آسان تر خدمات دسترسی بی سیم ثابت 5G FWA به عنوان جایگزینی برای باند پهن ثابت در واحدهای مسکونی آپارتمانی رونمایی کرد. پروژه فوق، برنامه مضاعفی برای تسهیل دسترسی بی‌سیم ثابت از طریق تسهیل استقرار سریع‌تر، کارآمدتر و ارزان‌تر این فناوری با استفاده مجدد از کابل‌کشی در ساختمان متمرکز است، روندی که طبیعتاً تأثیر منفی بر هزینه های اپراتور خواهد داشت.
 
این ابتکار به موقع با ظهور FWA به عنوان مورد استفاده اولیه برای 5G در ایالات متحده همزمان شده است.
 
 
این روزها اپراتور تی موبایل آمریکا، به طور خاص در مورد قصد خود برای پذیرش بازیگران پهن باند بزرگ با FWA خیلی سر و صدا به پا کرده و در اواخر سال گذشته ادعای جسورانه ی 13 میلیون مشترک در مورد تعداد مشتریان FWA که خود و رقیبش ورایزون با 11 میلیون مشترک را با آب و تاب مطرح کرد. AT&T سروصدای کمتری در مورد ارائه FWA خود ایجاد کرده است، اما در این زمینه غیرفعال نیست.
 
طبق گزارش گروه تحقیقاتی لیختمن ، برترین ارائه دهندگان پهنای باند در ایالات متحده در سال گذشته حدود 3.5 میلیون مشترک اضافه کردند که FWA نود درصد از کل مشترکین را به خود اختصاص داده است. در سراسر جهان بیش از 100 اپراتور خدمات FWA را از طریق 5G راه اندازی کرده اند و  این گروه پیش بینی کرد که 5G تقریبا 80 درصد از تمام اتصالات FWA در سراسر جهان را تا سال 2028 تشکیل خواهد داد.
 
هلگه تیاینن، از شبکه های InCoax، یکی از اعضای انجمن پهنای باند، گفت: اپراتورهای تلفن همراه سرمایه گذاری زیادی برای به دست آوردن طیف فرکانسی و زیرساخت BTS انجام می دهند و با تبدیل مشتریان DSL به مشترکین 5G FWA به دنبال بازگشت سریع سرمایه هستند. با استفاده از کابل کشی موجود در ساختمان، در وقت و هزینه اپراتورها صرفه جویی می شود و به مصرف کنندگان تجربه پهنای باند بهتری می دهد.
 
تیاینن با تاکید بر اهمیت حل «چالش دسترسی به MDU» که اکنون بازیگران باند پهن شروع به راه‌اندازی زیرساخت‌ها کرده‌اند، افزود: این پروژه تأثیر زیادی بر نحوه استقرار اپراتورهای مخابراتی 5G FWA در مناطق شهری خواهد داشت.
 
فعال کردن اپراتورها برای استفاده از زیرساخت های موجود در ساختمان، مانند سیم کشی تلفن یا کابل کواکس، به آنها کمک می کند FWA مبتنی بر 5G را در هر آپارتمان و بلوک گسترش دهند و در نتیجه بر برخی از چالش های فنی که با آن مواجه هستند غلبه کنند. اینها شامل مشکلات مربوط به انتقال سیگنال های mmWave از طریق دیوارها و تضعیف سیگنال مربوطه است که می تواند پوشش را غیر قابل اعتماد یا حتی غیرممکن کند. همچنین چالش‌هایی مربوط به نصب مودم‌های FWA در پشت بام‌ها و نه تنها هزینه کابل اترنت برای هر آپارتمان، بلکه مسئله لجستیکی یافتن فضای یک مودم در هر آپارتمان و چالش‌های فنی مرتبط با جداسازی RF وجود دارد.
 
کریستل بوچات، مدیر منطقه ای نوکیا و Wireless Wireline Convergence در این باره گفت: ما این پروژه را راه‌اندازی کرده‌ایم تا مزایای ملموسی را برای اپراتورها به ارمغان بیاوریم و تحویل سریع و کارآمد اتصال چند گیگابیتی را برای ساکنان و صاحبان ساختمان‌ها به یک امکان بسیار واقعی تبدیل کنیم. 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.