اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2023
14:35 یکشنبه، 18ام تیرماه 1402
کد خبر: 147315

وزیر ارتباطات: اینترنت ثابت ۲۰ درصد سریع‌تر شد/ هیچ سایت علمی فیلتر نشده‌ است

وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه برخی کاربران درباره سرعت اینترنت گفت: اینترنت ثابت در مقایسه با قبل ۲۰ درصد سریع تر شده است.
 
4440458.jpg
 
عیسی زارع پور امروز در برنامه پاسخگویی بی واسطه اعضای هیأت دولت به مطالبات مردمی در خصوص مشکل یکی از کاربران درباره فیلترینگ و ضعیف شدن اینترنت تصریح کرد: موضوع فیلترینگ فقط مربوط به وزارت ارتباطات نیست، در آینده به سمت دیجیتال شدن و استفاده از اینترنت اشیا و حتی خانه هوشمند پیش می‌رویم و لازم است پلتفرم‌های داخلی در کشور حضور داشته باشند.
 
وی افزود: وظیفه ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که جایگزین پلتفرم‌های خارجی را پیدا کنیم. از سوی دیگر همچنان نزدیک ۴۰ میلیون نفر از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند و این بدین معناست که استقبال همچنان وجود دارد.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: چند هزار سایت خطای ۴۰۳ می‌دهد که نشان می‌دهد آنها ما را تحریم کرده اند لذا ما سرویس ۴۰۳.online راه اندازی کردیم تا تحریم شان را دور بزنیم.
 
زارع پور همچنین در خصوص نارضایتی یکی از کاربران در خصوص اینترنت در شهر همدان گفت: برای بررسی سرعت اینترنت می‌توان به سایت اسپید تست مراجعه کرد و همچنین تست سرعت داد و برای این موضوع فیبر نوری را در نظر گرفتیم. با مقایسه سرعت اینترنت ثابت نسبت به گذشته می‌توان گفت که ۲۰ درصد سرعت افزایش یافته است اما هنوز در جایگاه خوبی نیستیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: هیچ سایت علمی در ایران فیلتر نشده است.
 
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتماً باید در داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
 
گفتنی است، در راستای دستور رئیس جمهور به وزرا، معاونان و مدیران دولتی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با برخی از کاربران گفتگوی مستقیم داشت.
 
در این ارتباط مستقیم به موضوعات دیگری از جمله مشکل بازنشستگان مخابرات و پرداختی سنوات به کاربران مخابرات و… نیز پرداخته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.