5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

July 10, 2023
18:58 دوشنبه، 19ام تیرماه 1402
کد خبر: 147389

مجادله برسر ادغام Dishو EchoStar ادامه دارد

 
MA-Merger-Acquisition-Deal-Money-770x285.jpg
 
ICTna.ir – شایعات در مورد ادغام احتمالی Dish Network و EchoStar همچنان در حال انتشار است و صنعت گمانه زنی می کند که چارلی ارگن به دنبال تقویت مالی یکی از شرکت های خود با هزینه شرکت دیگر است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Semafor اواخر هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که Dish و EchoStar هر دو مشاورانی را استخدام کرده اند تا بررسی کنند که این ادغام چه شرایطی میتواند داشته باشد. هیچ‌یک از شرکت‌ها و همچنین خود آقای ارگن، یکی از بنیانگذران مشترک هر دو شرکت، هیچ اظهارنظر رسمی در این باره نداشته اند.
 
 
شاید این چیزی بیش از یک ادغام معمول است و موضوع کمی پیچیده است چرا که Dish Network در سال 2008 از EchoStar منفک شد و بازوی خدمات کسب و کار را با خود برد و اساساً EchoStar را با این فناوری کنار گذاشت. نیروها و ابزارهای شاخص بخش عملیات، درست کمتر از یک دهه بعد به دیش برگشتند و چند سال پیش، دیش کنترل تجارت خدمات ماهواره‌ای پخش EchoStar را نیز به دست گرفت و Echostar را به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های ارتباطات ماهواره‌ای در جایگاه امروزی خود رها کرد.
 
به نظر می رسد هیچ مزیت استراتژیک بزرگی برای ترکیب مجدد این دو اوپریشن با یدکدیگر وجود ندارد. این معامله، اگر اتفاق بیفتد صرفا در حوزه مالی میتواند ارزش افرین باشد.
 
همانطور که Semafor اشاره کرد، EchoStar از نظر مالی قوی‌تر از Dish است، دومی در حال مبارزه با پایگاه مشتری رو به کاهش در تجارت اصلی تلویزیون پولی خود است در حالی که بودجه هنگفتی را برای ایجاد شبکه تلفن همراه صرف می‌کند.
 
Dish حدود 10 میلیارد دلار برای راه اندازی شبکه ابری Open RAN 5G خودش هزینه می کند. اخیراً به نقطه عطف تحمیلی FCC یعنی پوشش 70 درصدی جمعیت رسیده است، اما بیشتر ترافیک آن هنوز توسط میزبان ام وی ان اوی AT&T و T-Mobile  شعبه آمریکا انجام می شود و با گذشت زمان، دستیابی به اهداف پوشش آن پرهزینه تر می شود.
 
به گفته سمافور ، بدهی دیش 22 میلیارد دلار است که بیش از 10 برابر جریان نقدی سالانه آن است، در حالی که EchoStar اساساً بدون بدهی است. در واقع، حساب‌های این شرکت ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تا پایان ماه مارس 1.7 میلیارد دلار پول نقد و معادل‌های نقدی داشته است.
 
حمید اخوان، مدیر اجرایی EchoStar پیش از این گفته بود این کسب و کار همچنان به دنبال راه‌های جدید رشد می‌شود، و پایه‌های عملیاتی را برای افزایش درآمد پس از راه‌اندازی ماهواره آینده EchoStar XXIV/Jupiter 3 و برداشتن گام‌های ملموس در جهت تحقق چشم‌انداز ما از شبکه جهانی ۵G در باند S، ایجاد می‌کند. 
 
پرتاب ماهواره پیش روی این شرکت با تاخیر مواجه شده است، در حالی که Dish دارای برخی چالش‌های مالی است، EchoStar در موقعیت بسیار محکم‌تری قرار دارد. از این رو، شایعه ادغام.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.